2 / 7

Efectele crizei

In ceea ce priveste influenta crizei financiare asupra alegerii de a petrece ziua de Sfantul Valentin, jucatorii din piata sustin ca efectele nu s-au vazut in acest an.

“Anul acesta situatia rezervarilor e similara cu cea de anul trecut, asa ca nu putem spune ca resimtim efectele crizei in ceea ce priveste numarul rezervarilor”, adauga Adrian Adam.

Si Carol Parc preconizeaza pentru acest an un grad de ocupare de 100% pe hotel si cel putin 100% pentru restaurantele Poem si Piano Club, in conditiile in care, in 2009, hotelul a fost ocupat in proportie de 100%, iar restaurantul a fost ocupat in proportie de 250% - respectiv au fost ocupate pentru seara de 14 februarie de cate doua ori mesele din restaurant si de cate trei cele din club intre orele 18:00 si 24:00.

“Greu de spus ca se simt efectele crizei; oamenii cauta in permanenta oferte avantajoase, iar noi vrem sa ii atragem atat prin pret, cat si prin facilitatile suplimentare oferite in cadrul pachetului”, completeaza Dana Chiriac.

In ceea ce priveste preturile afisate, hotelurile de cinci stele au ales strategii diferite. Asadar, daca Radisson Blu a pastrat nivelul din 2009, Cristina Turnagiu Dragna declara ca, la Carol Parc, preturile la meniuri sunt egale cu cele de anul trecut, in timp ce tariful la cazari a crescut cu 10%.

InterContinental a stabilit un pret mai mic pentru acest an fata de 2009, iar, avand in vedere ca e week-end, au inclus si brunch-ul de duminica in pachet. La aceasta se adauga parcarea gratuita, indiferent daca se alege doar cina sau intregul pachet.

Contextul economic defavorabil a determinat modificari in comportamentul consumatorilor, astfel ca, Adrian Adam considera ca au devenit mult mai atenti la modul in care cheltuiesc, iar acest lucru nu presupune neaparat o diminuare a bugetului, ci, mai degraba, o alegere mai atenta a locatiei, exigente mai ridicate in ceea ce priveste calitatea, atat a produselor, cat si a serviciilor primite si dorinta de a beneficia de calitate la standarde inalte si la un pret corect.

“Am putea vorbi despre un comportament mai temperat in luarea deciziei, astfel ca printre cele mai importante criterii se regaseste intotdeauna pretul”, adauga Larisa Budaca.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri