2 / 5

Receptivitate crescuta la turcisme si bijuterii de brand

Contextul economic actual a avut efecte paradoxale asupra pietei de bijuterie de autor din Romania. Astfel, daca David Sandu se astepta la o scadere a valorii vanzarilor si o receptivitate crescuta a clientilor la conceptul de „pret cat mai mai mic”, a observat ca, in 2009, chiar daca a scazut valoarea vanzarilor din galerie cu 22% fata de cele inregistrate in anul 2008, valoarea comenzilor ferme s-a dublat in anul marcat de criza financiara.

„In plus, cele mai multe dintre comenzi au inclus materiale si pietre foarte costisitoare, si asta la cererea clientilor. Cred ca ideea de investitie a devenit foarte importanta pentru cei dispusi sa cheltuie bani pe un act creativ al unui designer”, completeaza David Sandu.

Pe de alta parte, si produsele mai ieftine, cumparate pentru cadouri, au cunoscut o crestere de 40% a cererii fata de anul 2008. A transformat acest aspect intr-o oportunitate, asa ca a profitat de pe urma timpului suplimentar pe care l-a castigat, desenand si proiectand colectii pe care urmeaza sa le concretizeze pe parcursul intregului an in curs.

Dificultatile pe care le intampina David Sandu pe aceasta piata tin de o receptivitate crescuta a clientilor la „turcisme si la bijuteria de brand”, ca semn distinctiv in mediul social. In acelasi timp, el observa ca cei mai multi dintre consumatorii de bijuterie, fie cumpara aur la gramaj, fie cumpara marci cunoscute pentru a fi identificati cu valorile si statutul oferit de brandul respectiv.

„Marea speranta pentru mine vine de la generatia de 20 de ani, care are legaturi mult mai vaste si mai sincere cu lumea occidentala si este mult mai mult influentata cultural de catre occident decat generatiile care au apucat sa traiasca mai mult in perioada socialista”, marturiseste David Sandu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri