4 / 5

Investitie: Intre 2.000 si 12.000 euro/metru patrat

Investitia initiala are o valoare mult mai ridicata decat in cazul unei francize pentru un brand de larg consum, cea mai mare parte a acesteia concentrandu-se pe partea de amenajare si decorare a spatiului. Astfel, potrivit lui Oliver Petcu, costurile variaza intre 2.000 si 12.000 de euro pe metro patrat si este suportat in totalitate de catre cel care contracteaza franciza, iar cifra de afaceri variaza intre 1 si 3 milioane de euro pe an, in functie de dimensiunea segmentului de piata caruia se adreseaza.

“Exclusivismul se plateste scump in Romania, deschiderea unui magazin de acest tip presupune o investitie intre 500.000 – 1 milion de euro, iar unele magazine nu raman deschise mai mult de 2-3 ani”, completeaza Adrian Gheorghe.

Unele brand-uri mai putin dezvoltate accepta ca o parte a conceptului sa fie realizat de catre contractant, in functie de specificul local, insa in permanenta colaborare cu designerii si arhitectii companiei.

Avand in vedere faptul ca investitia initiala se ridica la sume foarte mari, business-ul bazat pe o franciza de lux ajunge de cele mai multe ori la break even intr-o perioada de 4 pana la 5 ani de la momentul lansarii.

Trebuie mentionat, de asemenea, faptul ca marja de profit variaza intre 2,3% si 3,2%, fiind definita in mod specific pentru fiecare zona geografica. Un alt aspect important este legat de marketing, francizatul trebuind sa contribuie cu 5 pana la 8% din cifra de afaceri la bugetul de marketing international al brandului.

In cazul magazinului Sabion, investitia initiala a fost de 547.000 de euro si a presupus amenajare, training si stoc de marfa destinat inceperii activitatii, iar Claudiu Bologa declara ca termenul de recuperare a investitiilor facute pentru magazinul pilon al acestei francize este de 2 ani.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri