2 / 6

Cand primesti comanda, se poate sa nu mai ai aceeasi cerere in piata

Ceasurile manufacturii Maurice Lacroix au fost prezentate pentru prima oara pe piata romaneasca, intr-un magazin dedicat bandului in decembrie 2008, primind cateva luni mai tarziu titulatura de Monobrand Boutique Maurice Lacroix-Horologivm.

Melania Alexe (foto), country manager Horologivm, spune ca decizia aducerii unui brand orologer nou a fost luata cu mult inainte de a aparea primele semne ale crizei economice, dar in domeniul ceasurilor de lux, de la decizie si pana la prezenta marcii in magazin, trece uneori o perioada destul de mare de timp.

”Neavand parte de o experienta pre si post criza economica cu brandul Maurice Lacroix, este greu de spus daca am facut sau nu greseli. Ceea ce putem spune este ca a trebuit sa ne adaptam rapid, din mers cu noile conditii impuse de criza”, adauga Melania Alexe.

In general, colaborarea cu manufacturile elvetiene inseamna adaptare la stilul impus de manufactura. Astfel, o colectie de ceasuri manufacturate, cu complicatii mecanice, se alcatuieste si se comanda cu multe luni inainte, in general 8-12 luni.

”In momentul in care primesti comanda, se poate sa nu mai ai aceeasi cerere in piata pentru modele atat de scumpe. Asta s-a intamplat si la noi in anul 2009”.

In aceste situatii, Melania Alexe considera ca adaptarea se refera la procesul de schimbare a colectiilor in functie de noile conditii impuse de criza si noile cerinte ale pasionatilor de ceasuri.

In plus, ea observa ca, in contextul economic actual, consumatorul se informeaza mai mult, are nevoie de mai multa incredere in produs, brand sau magazin si, implicit, are nevoie de mai multa relationare - de mai multa atentie din partea celui care ofera, pentru a capata incredere si a cumpara in final produsul dorit.

”Acum este momentul in care consumatorul reprezinta, poate mai mult ca niciodata, cel mai important factor in vanzare. Comunicarea, amabilitatea, calitatea si cantitatea informatiilor oferite, timpul alocat discutiilor, service-ul, garantie si post garantie sunt cele mai importante atuuri pe acest segment de piata si, in acelasi timp, genereaza cele mai frecvente greseli”, declara Melania Alexe.

Totodata, ea crede ca printre atuurile magazinelor care comercializeaza ceasuri de lux in vreme de criza se numara adaptarea colectiilor, elementele de noutate, de inovatie, de design, de traditie si adevaratele valori inmagazinate in micile bijuterii orologere.

Asadar, Melania Alexe declara ca mizeaza pe comunicarea prin mijloace mai putin folosite pana acum in domeniul de lux si aducerea produsului mai aproape de consumatorul acestor vremuri, consumator care petrece mai mult de 8-10 ore in fata calculatorului.

”Pentru a vinde <timp>, trebuie sa oferi <timp>. Sa ai disponibilitatea de a sta cat mai mult de vorba cu orice potential client si sa ii si oferi informatie de calitate”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri