3 / 6

Ca patron, trebuie sa faci diferenta intre banii firmei si cei personali

Loredana Preda (foto), director general Galeriile Noblesse, considera ca una dintre greselile pe care le-a facut in vreme de criza a fost legata de investitiile imobiliare personale angajate inainte de criza, pe baza resurselor previzionate ale afacerii.

Ca patron, trebuie sa faci diferenta intre banii firmei si cei personali si, chiar daca limita este foarte stransa, nu trebuie niciodata incalcata. Cunosc cazuri in care firme importante, care desi erau profitabile si bine consolidate, problemele financiare ale patronilor au avut repercusiuni dintre cele mai grave asupra situatiei companiilor. Prin aceasta situatie era sa trec si eu, dar am trecut cu bine peste pierderile financiare si am continuat”, declara proprietara Galeriilor Noblesse.

In plus, ea considera ca cele mai multe greseli pe care le fac managerii companiilor de pe piata luxului in 2009 si inceputul anuluii 2010 tin de repozitionarea spre segmentul mediu. Din punctul sau de vedere, clientii de pe segmentul de lux, desi poate o parte dintre ei s-au confruntat cu probleme financiare, nu primesc bine o astfel de schimbare de strategie.

Multe dintre companiile de pe segmentul de lux au intrat in aceasta lupta a preturilor si a discounturilor foarte mari, pierzand astfel si clientii cu anumite pretentii”, adauga Preda.

Ea spune, de asemenea, ca aceste companii nu trebuie sa uite ca si-au construit imaginea si statutul in zeci de ani, poate generatii, iar la finalul crizei costurile pentru a se repozitiona pe segmentul de lux vor fi mult mai mari.

”Companiile trebuie sa-si imbunatateasca serviciile si eventual sa-si sacrifice din capacitatile de productie, sa o reduca pentru a se adapta unei cereri cantitative mai scazute, dar imaginea si calitatea nu trebuie sa fie schimbate”.

O alta solutie pe care o vede in acest caz ar fi ca firmele care doresc sa migreze si spre segmentul de mediu, mediu-inalt caruia nu i se adresau pana acum, sa-si comunice oferta sub un nou brand pe care sa-l construiasca de la zero.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri