1 / 5

Preturi intre 800 si 2.500 euro

Croitoria de lux Zenonni Su Misura este un business 100% romanesc lansat in 2005, odata cu semnarea intelegerii cu cei de la Ermenegildo Zegna privind aducerea colectiilor de tesaturi si croit dupa modelul sartoriilor din Italia (croitorii de lux, unde se lucreaza manual, doar la comanda, astfel ca produsul final este unicat si personalizat). Atelierul se adreseaza barbatilor si, pe langa producerea de costume si camasi exclusiv la comanda, ofera clientilor atat consiliere vestimentara, cat si servicii post vanzare.

"Zenonni are trei proprietari, iar ideea deschiderii acestui tip de afacere ne-a venit calatorind prin Europa. Noi am lucrat anterior in domeniu si, in plus, am vazut ce presupune un serviciu la un asemenea standard de calitate in tari precum Italia, unde acest model de business functioneaza de zeci de ani", isi aminteste Ciprian Vlad (foto), unul dintre proprietarii Zenonni si administratorul afacerii.

De asemenea, el marturiseste ca, atunci cand au creat business-ul Zenonni, si-au propus un orizont de timp foarte indelungat pentru a dezvolta brandul, un atelier la care sa apeleze si copiii clientilor actuali.

Zenonni Su Misura are 15 angajati, printre care se numara croitori, un designer si trei consilieri in imagine care se intalnesc cu clientii si ii asista in alegerea facuta. Ciprian Vlad considera ca procesul de consiliere este foarte important deoarece este dificil pentru cineva care nu are cunostinte in domeniu sa aleaga intre mii de tesaturi si nu toti barbatii isi dau seama ce li se potriveste sau ce se potriveste mai bine cu modelul ales.

Asadar, serviciul este amplu si presupune o serie de etape care trebuie urmate in realizarea produsului final.

Procesul incepe cu o sesiune de consiliere vestimentara, urmeaza alegerea, se da comanda de tesaturi la furnizorii din strainatate, se fac probe intermediare - numarul probelor difera de la un client la altul in functie de modelul ales si de cum considera croitorul ca este nevoie, insa de cele mai multe ori este nevoie de 1-2 probe pentru un costum -, se face produsul si se livreaza. Clientul poate veni oricand sa aduca produsul, costumul sau camasa, in cazul in care masurile lui sufera modificari si se fac schimbarile, fara a se percepe niciun tarif.

"Lucram doar pe baza de comenzi, asa ca nu avem in atelier stocuri de tesaturi sau costume deja croite, ci doar cataloage, mostre si costume sau camasi de proba sau de prezentare", declara Vlad.

Nici nu ar fi posibil acest lucru intrucat, in showroom-ul Zenonni, clientii au de ales intre mii de stofe sau materiale pentru camasi importate de la producatori precum Zegna, Loro Piana, Cerutti sau Agnona si de putine ori se intampla sa se croiasca doua costume cu aceleasi materiale.

Acesta este si principalul element care, in viziunea lui Ciprian Vlad, diferentiaza businessul sau de celelalte existente pe piata costumelor de lux create la comanda: "Avem o relatie mai flexibila cu cei care ne trec pragul, iar majoritatea costumelor se fac la noi in atelier. Rareori apelam la sartoriile din Italia cu care avem un contract de colaborare, spre deosebire de Casa Frumoasa, unde o mare parte din costume se fac in afara tarii".

In ceea ce priveste atragerea clientilor, Vlad considera ca in afaceri de acest tip, cea mai buna publicitate este lucrul bine facut si, implicit, recomandarile din partea clientilor brandului - un aspect cu doua taisuri: "Produsul finit trebuie sa fie perfect pentru client deoarece, la fel cum un client multumit aduce cu sine alti clienti, un client nemultumit poate sa genereze pierderi".

Printre clientii se numara diplomati, antreprenori si manageri sau expati, proportia romanilor care apeleaza la serviciile atelierului fiind de 80% din totalul clientilor. De asemenea, Ciprian Vlad adauga faptul ca Zenonni are un grup de clienti la Viena, care fac comenzi o data la doua-trei luni si, mai nou, clienti din Sofia si Budapesta.

In stabilirea pretului unui costum realizat la comanda intervin o serie de variabile printre care se numara modelul ales, tesatura, nasturii, precum si alte detalii, care duc la o valoare ce variaza intre 800 si 2.500 de euro.

"Pretul mediu se situeaza in jurul a 1.000 de euro, insa, cele mai scumpe costume, din tesaturi speciale, ajung si la preturi de 2.500 euro".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri