2 / 5

Preturile nu au scazut

In ceea ce priveste preturile ambarcatiunilor, Ovidiu Rebegel spune ca nu s-a observat o diferenta majora pe perioada crizei, fata de 2008, astfel ca, unele dintre ele chiar au crescut cu cateva procente. De asemenea, el considera ca acest fenomen este unul normal, pentru ca, dupa pierderi succesive inregistrate in 2008 si 2009, producatorii au luat niste masuri firesti, printre care se numara o productie mai mica.

Productia are in spate comenzi ferme, care se bazeaza pe plata anticipata. Oferta fiind mai mica, cererea creste, iar oamenii care intr-adevar vor sa-si cumpere un anumit tip de ambarcatiune sau un anumit tip de motor, in momentul in care nu-l gasesc, sunt dispusi sa plateasca si mai mult”, adauga proprietarul American Nautics.

Totodata, el adauga ca acest aspect este firesc si ca preturi mai mici sunt doar in cazurile in care producatorii au stocuri ramase din anii trecuti si vor sa-si transforme produsele in lichiditati.

De aceeasi parere este si Florin Virlan (foto), care spune ca pretul ambarcatiunilor nu scade sau creste in functie de vanzari pentru ca este bazat pe un cost, iar costul este neschimbat; singurul element care poate fi mai flexibil este marja de profit, iar pe segmentul de piata al nauticii, mai ales daca este vorba de ambarcatiuni mari, procentele sunt foarte mici. Cu toate acestea, cea mai scumpa ambarcatiune pe care a vandut-o anul trecut avea pretul de 1,5 milioane de euro, iar cea mai scumpa pe care o are acum in showroom este marca Princess(Princes V42) si costa 600.000 de euro.

“Discutam de variatii de cateva procente si atunci libertatea de a te misca nu este spectaculoasa. Pentru utilizatorul final se poate spune ca se vede o scadere a pretului pentru ca nu a mai platit acciza, iar asta se simte intrucat acciza diferea in functie de pretul barcii, de la 9% pana la 12% din pret”, completeaza Virlan.

In ceea ce priveste comportamentul consumatorului, Ovidiu Rebegel a observat ca, din cauza discounturilor enorme oferite in piata auto-moto, toata lumea cauta doar oferte. Asadar, de cele mai multe ori, pentru clienti nu conteaza foarte mult ce cumpara si, atunci, oamenii cauta numai pretul si nu prea ii intereseaza ce se intampla dupa momentul in care o cumpara sau ce posibilitati de service exista.

“Ne confruntam cu o lipsa de cunostinte in domeniu, intrucat Romania nu e o tara cu traditie pe piata ambarcatiunilor, iar unii dintre clientii nostri sunt tentati sa puna toate ambarcatiunile pe acelasi nivel”, adauga Rebegel.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri