3 / 5

Infrastructura are nevoie de imbunatatiri majore

Pe o piata in scadere, dealerii de ambarcatiuni se confrunta si cu o serie de dificultati, care nu sunt cauzate in mod direct de contextul economic actual. Printre acestea se numara necesitatea existentei unor marine (locuri speciale in porturi pentru parcarea iahturilor si ambarcatiunilor) la standarde europene, crede managerul Neptun Yachts, Florin Carstocea (foto).

Daca pana de curand exista doar marina din Eforie Nord, ulterior s-au amenajat si cele din Mangalia si Portul Tomis, Constanta, acesta din urma fiind pe deplin operationala in cursul anului 2010.

“In continuare, infrastructura are nevoie de imbunatatiri majore, in conditiile in care clientii nostri decid sa isi pastreze ambarcatiunile in marine din Croatia, Italia, Bulgaria sau alte tari din Europa. S-ar mai putea constitui marine pe o serie de lacuri de mari dimensiuni din Romania, si pe Dunare, diversificand astfel posibilitatile pasionatilor acestui domeniu”, adauga Carstocea.

In plus, Florin Virlan spune ca se confrunta cu lipsa unui volum destul de mare, care sa permita o diviziune a muncii si a activitatilor, atat pe orizontala, cat si pe verticala, astfel ca, daca un dealer din Romania vinde un iaht nu insemna ca trebuie sa ofere servicii mai putine decat unul din alta tara, care ar vinde 10 iahturi.

“Serviciile la care clientul e indreptatit sunt aceleasi, dar una este sa angajezi cate un om de fiecare specialitate pentru un iaht si sa platesti cinci salarii pentru un iaht, si alta este sa platesc cinci salarii pentru serviciile aferente unui numar de 10 iahturi”, declara Virlan.

El crede ca volumul ar trebui sa mai creasca pentru a face afacerile din domeniu mai profitabile, insa ani de zile clientii au fost nevoiti sa plateasca acciza pentru bunuri de lux, ceea ce a descurajat multi posibili cumparatori.

Considera ca modul in care cineva alege sa-si cheltuiasca banii pe care i-a castigat si pentru care a platit o data impozit este problema fiecaruia, din moment ce principiul acesta al impozitarii se refera la suma castigata si sursa acelor castiguri, nu trebuie sa existe o impozitare care sa vizeze destinatia pentru care cheltuiesti banii respectivi.

“Putem reduce totul la absurd si considera ca daca ii cheltuiesti intr-un fel care sa nu se vada sau ii tii in forma lichida in banca sau la saltea nu platesti niciun impozit. Ori asa ceva nu trebuie sa se intample, pentru ca este descurajat consumul de acest gen”, spune Virlan.

Aceeasi idee este scoasa in evidenta si de Ovidiu Rebegel, care spune ca principala problema a pietei o constituie legislatia, care are, ca in multe alte domenii, “ foarte multe gauri negre”: “Se aduc foarte multe ambarcatiuni furate din strainatate, se inmatriculeaza foarte usor, si atunci firmele care importa aceste produse si care platesc taxe si impozite nu au niciun fel de protectie din partea legislativului”.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri