3 / 6

Marius Ghenea, FIT Distribution: The Tipping Point

Dupa numeroase recenzii publicate intr-o sectiune speciala de pe blogul personal, Marius Ghenea (foto), presedintele FIT Distribution, recomanda cititorilor Wall-Street o lectura pe care o considera esentiala pentru orice specialist in marketing sau manager care vrea sa ajunga departe.

„O carte admirabila pe care o recomand cititorilor Wall-Street este The Tipping Point, de Malcolm Gladwell. Gladwell a scris recent si o alta carte remarcabila, Outliers (tradusa in romana sub titlul de "Exceptionalii") in care, ca si in Tipping Point, cercetarea sociologica ampla pe domenii dintre cele mai variate devine o baza solida pentru analiza unor concepte majore de business”, declara presedintele FIT Distribution.

Mai mult decat atat, Marius Ghenea spune ca autorul incearca sa explice cititorilor ce anume declanseaza diverse "epidemii sociale" (multe dintre ele stand la baza succesului pe piata a unor produse si brand-uri) si care sunt factorii de propagare pentru ele. Momentul de "tipping" este cel in care multiplicarea efectului este exponentiala, exact ca in cazul raspandirii unei boli epidemice (de aceasta data e vorba de "epidemii benigne" in cea mai mare parte).

Cartea prezinta in plus si o noua perspectiva asupra celor 6 grade de separatie, care va fi interesanta atat pentru cei care nu cunosc inca acest concept, cat si pentru cei care l-au vazut in alte abordari sociologice.

Am citit-o cu cativa ani in urma si prima impresie puternica legata de aceasta carte este una cu tenta istorica, deoarece inceputul cartii este legat de povestea eroului american Paul Revere care a reusit sa avertizeze de unul singur o mare parte din luptatorii americani pentru independenta cu privire la venirea trupelor engleze. Mi-a lasat o puternica impresie cu atat mai mult cu cat fusesem la Boston cu putin timp inainte de citirea cartii si multe dintre legendele inceputului razboiului de independenta american erau prezentate in culori foarte vii acolo, dar niciodata dintr-o perspectiva de analiza sociologica”.

In plus, a constatat astfel ca, uneori, chiar si o carte de business sau de analize sociologice, poate fi captivanta, in ciuda conceptiei comune legata de cartile de business, anume ca sunt aride sau chiar plictisitoare.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri