3 / 4

Pravalia de Bucate

In acest context, pe piata apar noi jucatori, fiecare cu specificul lui. Este si cazul Pravaliei de Bucate, deschis recent tot in apropierea Pietei Dorobanti, pentru care cei trei asociati au ales specificul romanesc. La acestea se adauga, intr-o pondere redusa, produse din import, aduse din tari europene, si nu numai.

“Am pornit de la ideea ca exista o serie de produse romanesti, traditionale si ecologice, de foarte buna calitate si vrem sa aratam ca si acestea pot sta pe rafturile unui magazin cu delicatese”, declara Florian Truta (foto),managerul magazinului..

Mai mult, un alt motiv pentru care afacerile pe aceasta piata se vor dezvolta mai mult pe viitor este, in opinia sa, acela ca se simte tot mai mult nevoia reaparitiei magazinelor alimentare specializate alaturi de magazinele tip supermarket.

“In plus, in supermarketuri principalul criteriu in momentul cumpararii este pretul, aici ne propunem sa schimbam acest concept si sa punem accentul pe calitate, sa dezvoltam o relatie cu fiecare client in parte si sa ne asumam chiar postura de consilieri”, adauga Truta.

In ceea ce priveste nivelul vanzarilor in primele luni de activitate si concordanta acestora cu liniile trasate inainte de lansare pe piata, managerul magazinului spune ca socteala din targ nu se potriveste niciodata cu cea de acasa. De asemenea, el adauga ca in aceasta perioada a invatat ca cel mai important este sa fii suficient de flexibil, astfel incat sa reusesti sa te pliezi pe conditiile date de mediul de afaceri.

“Efectele crizei efectele crizei au fost mai mari decat cele pe care le-am estimat in momentul lansarii afacerii. Cu toate acestea, incercam sa ne adaptam la problemele cu care ne confruntam si sa mergem inainte”, completeaza Florian Truta.

In legatura cu obiceiurile de consum ale clientilor care ii trec pragul, managerul de la Pravalia de Bucate este de parere ca acesta nu este unul foarte bine conturat asa ca nu poate evalua valoarea medie a unui bon de cumparaturi intrucat clientii vin uneori sa cumpere ceva mai ieftin, pentru a-si face o parere cu privire la produse, mai ales daca sunt la prima vizita in magazin, iar alteori vin sa-si faca cumparaturile.

“Ca si antreprenor in acest domeniu, trebuie sa ai rabdare pentru ca relatia cu clientii se consolideaza in timp. Cunoasterea se face cu pasi mici iar la acest aspect specific se adauga efectele crizei”.

De asemenea, Florian Truta considera ca este dificil de estimat perioada de timp in care se poate recupera investitia. “Suntem intr-un context in care nu putem face predictii. Daca eram pe un trend ascendent, sau cel putin linear am fi putut sa ne conturam altfel viitorul afacerii, insa conditiile sunt atat de imprevizibile, una e ceea ce iti propui si altele sunt situatiile cu care te confrunti pe piata”.

“In viitor vrem sa investim mai mult in promovare intrucat am realizat ca nu e de ajuns sa astepti sa treaca cineva pe strada si sa intre in magazin, sau clientii sa il recomande cunoscutilor. Cred ca avem nevoie de mai multa promovare pentru notorietate”, spune managerul Pravaliei de Bucate.

El adauga ca, pe termen mediu, partenerii isi propun sa deschida si alte magazine sub acelasi nume, in alte zone ale orasului.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri