3 / 4

Sezonalitatea accentueaza criza

Pe langa efectele negative ale crizei, sezonalitatea isi pune si ea amprenta pe afacerile din domeniul saloanelor de infrumusetare, si impiedica posibilitatea de redresare inca din primele luni ale anului 2010, ianuarie si februarie reprezentand in general perioade moarte pentru acest segment de piata.

“Ianuarie, februarie, august si chiar septembrie sunt cele mai slabe luni din an, iar, in general, a doua parte a anului este mai buna din punctul de vedere al cererii. Cu toate acestea, in conditiile actuale ale pietei, suntem inca rezervati”, marturiseste Miess.

De asemenea, el spune ca, in a doua jumatate a anului, odata cu inceperea stagiunilor si a celorlalte evenimentelor sociale din oras se asteapta sa se intre intr-un flux normal.

Din luna martie insa, directorul general Gett`s spune ca s-a simtiti un reviriment fata de sfarsitul anului 2009, pana la 1 iulie, cand majorarea TVA si scaderea salariilor a afectat din nou consumul in mod vizibil.

“Am incheiat anul 2009 cu un numar de 45.000 clienti pe an pentru servicii, iar prognoza pentru 2010, asa cum apare la sfarsitul lunii august, indica un numar de 55.500 clienti/an/servicii. E firesc sa apara crestera datorita celor patru locatii noi, insa targetul nostru era de 60.000 de clienti. Desi o crestere a numarului de clienti de 25% nu e rea, in conditii de stabilitate cifrele de 60.000 clienti ar fi trebuit sa fie cele realizabile”, este de parere Miess.

In aceste conditii, managerul lantului de saloane de infrumusetare Gett`s spune ca singura solutie este scaderea cheltuielilor, renegocierea chiriilor acolo unde se poate, renegocierea tuturor conditiilor cu furnizorii.

In ceea ce priveste planurile pentru Gett`s, Miess considera ca, dupa o extindere agresiva in ultimii doi ani, a venit momentul sa consolideze ceea ce a creat, sa creasca nivelul profesional al personalului, la nivelul celor mai vechi in firma si sa se ajunga la break-even pentru locatiile noi.

La acestea se adauga initierea cursurilor de pregatire in Gett`s Academy, dar si extinderea in parteneriate tip consultant si franciza.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri