3 / 4

Cum ajustam costurile?

Cat despre modalitatile de reducere a costurilor pentru organizarea unei petreceri corporate, Oana Maria Necula spune ca acestea sunt deja mai mici fata de acum cativa ani si considera ca in momentul acesta nu se mai pot obtine reduceri spectaculoase de la furnizori, fara sa nu avem si o scadere a calitatii si a cantitatii oferite.

Exista o limita a reducerii costurilor, iar dincolo de aceasta limita mai bine renunti la evenimentul respectiv decat sa il organizezi cu un buget prea mic, pentru ca sunt sanse mari sa se transforme intr-un fiasco”.

In plus, clientii ar trebui sa porneasca cu asteptari realiste, cu un brief clar si sa comunice inca de la inceput un buget in care trebuie sa se incadreze, iar sfatul sau ar fi sa apeleze la o agentie profesionista, care le poate propune locatii mai putin cunoscute si artisti foarte talentati dar care nu sunt inca celebri.

Dan Olaru ofera insa cateva sfaturi de reducere a bugetelor pentru petrecerile corporate de sfarsit de an, care nu afecteaza calitatea: “Desi obiceiul de acasa spune diferit, oamenii nu au nevoie de mancare pentru a se distra, iar o mare parte din bani se duce pe meniuri, adica, in medie, 30 euro/persoana. Bautura este responsabila de intretinerea atmosferei, insa, nu ai nevoie sa mananci pentru a te distra. Exemplul cel mai elocvent este cel al unei seri in care mergi in club”, spune Dan Olaru.

De asemenea, el spune ca se poate alege un band de cover, daca tot vrem muzica live, intrucat sunt cateva trupe extrem de bune care stiu sa tina lumea in picioare si care isi merita toti banii. Si, cel mai important, onorariul lor depaseste rar suma de 1.500 de euro.

Atunci cand vine vorba de alegerea locatiei, in conditiile in care esti o companie si mergi sa discuti cu un club pentru evenimentul tau risti sa te pacalesti, este de parere Olaru, intrucat agentiile de evenimente au contracte care includ mai multe evenimente pe an si vor obtine o oferta mai buna.

"Negocierea se face foarte simplu. Mai ales in conditii de criza, ii recunosti foarte repede pe cei care vor sa fac business si nu vor doar sa-ti ia banii, pentru ca se adapteaza bugetului tau si vin in intampinarea ta cu solutii. Este nevoie si de o sinceritate din partea clientului, pentru ca este un obicei acela de a testa marea cu degetul cerand zeci de produse pentru ca apoi sa spui ca tu nu ai decat 2.000 de euro", completeaza Olaru.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri