2 / 4

Pondere in totalul vanzarilor

In ceea ce priveste clientii, jucatorii din piata intervievati de Wall-Street.ro spun ca cea mai mare parte a acestora sunt clienti corporate.

“Pana in acest moment cele mai solicitate vouchere de calatorie, au fost cele pentru cadouri corporate care au detinut si o pondere mai mare in volumul total al vanzarilor, respectiv 70 % fata de cei 30 % care au reprezentat vanzarile catre clientii individuali”, declara Madalina Pacuraru (foto), managing partner HasHas Travel.

Aceeasi tendinta este subliniata si de Simona Veteleanu, care spune ca in trei ani de la lansarea produsului agentia Travel Biz a vandut cateva sute de vouchere - in special in mediul corporate, dar cu o pondere in crestere si pentru clientii individuali - in valoarea totala de peste 250.000 de euro.

Principala tendinta observata este cea de crestere a cererii pe segmentul de individual, voucherele de calatorie fiind preferate din ce in ce mai mult in locul cadourilor traditionale. Pe segmentul corporate, dupa o scadere sensibila in ultimul an si jumatate, se observa o usoara revenire, datorata mai ales cresterii bugetelor de marketing alocate concursurilor si promotiilor”, completeaza Veteleanu.

De asemenea, ea spune ca voucherele sunt preferate tot mai mult de catre companii, ca mijloc de bonusare si fidelizare, pe fondul reorganizarii pachetelor salariale si mutarea accentului pe beneficiile non-financiare.

Sorin Vaduvoiu, preprezentantul Perfect Tour, spune ca vanzarile pe acest segment pentru anul 2010 depasesc 1,8 milioane de euro si sunt in crestere cu 50% fata de valoarea inregistrata in 2009.

“Evolutia in vanzari se datoreaza atat diversificarii canalelor de distributie a produsului - magazine de cadouri traditionale si online - cat si adoptarii unei strategii de marire a portofoliului de clienti corporate”, adauga Vaduvoiu.

Totodata, el spune ca ponderea ocupata de gift carduri in cifra de afaceri pe 2010 va fi in jur de 8 - 9% si se asteapta la o crestere de 10-15% pe acest segment in anul 2011.

Reprezentantul Travel Studio spune ca agentia vinde in medie aproximativ 50 de Gift Vouchere pe an pentru diverse experiente si destinatii, valoarea unui voucher osciland si ea, insa ca medie se situeaza la aproximativ 500 de euro.

Acest segment reprezinta o pondere de 10% din cifra de afaceri a agentiei, iar pentru vanzarile in 2011 estimeaza o crestere usoara, in cazul redresarii situatiei economice si politice in Romania.

In acest ultim trimestru al anului 2010 am observat o scadere a acestor produse, insa nu semnificativa fata de anii anteriori, cauza principala reprezentand-o cu siguranta puterea scazuta de cumparare a romanilor in aceasta perioada de criza”, subliniaza Marta Avram.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri