3 / 6

Social media marketing: Al cincilea P vine de la <>

Daca 46% dintre respondentii companii din cadrul studiului EY “Social media si mediul de afaceri romanesc” spun ca au o strategie cu privire la retelele de socializare la nivelul echipei de marketing, iar 19% au aceasta strategie integrata chiar la nivelul intregii companii, numai 7% o au la nivelul echipei comerciale. Pe de alta parte, 27% dintre participantii la studiu recunosc ca nu au inca o strategie cu privire la retelele de socializare.


Pe de alta parte, companiile admit ca in top trei in privinta tipului de continut oferit follower-ilor sunt: informatiile despre produsele si serviciile companiei (77%), (69%), informatiile despre companie: istoria companiei, testimoniale ale clientilor existenti, evenimente – si informatii despre campanii, promotii, vanzare directa sau indirecta (62%).


Tendinta generala privind domeniile in care sunt folosite retelele de socializare in cadrul companiilor din Romania se mentine, utilizarea preponderenta fiind in marketing si comunicare. Cresteri de 3-5% se remarca in recrutare, relatii cu clientii si cercetare a nevoilor acestora.


Cresterea notorietatii si a expunerii in piata a companiei raman cele mai importante beneficii ale utilizarii retelelor sociale. 54% dintre respondenti vorbesc despre generarea de oportunitati de vanzare, reprezentand o crestere de semnificativa fata de 2013. In schimb, doar 34% dintre respondentii companii afirma ca utilizarea mediilor sociale au produs o crestere efectiva in vanzari, in scadere fata de 2013. O constanta fata de anul trecut, peste jumatate dintre respondentii companii apreciaza fidelizarea clientilor lor prin folosirea retelelor sociale.


Sursa foto: Rawpixel.com, Shutterstock

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri