2 / 7

'Studentii sunt victimele imaginii sociale a publicitatii'

Si Mihai Coman, decanul Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii din cadrul Universitatii din Bucuresti, considera ca publicitatea este perceputa gresit de catre tinerii care doresc sa se afirme in domeniu. “Studentii sau candidatii sunt victimele imaginilor sociale ale profesiei. Cand se inscriu la facultate, copii nu au habar ce inseamna publicitatea de fapt”, a spus Coman.

FJSC este singura facultate din Romania care ofera specializarea Publicitate, integrata in oferta institutiei in urma cu patru ani. Primele module de publicitate au fost concepute in urma cu zece ani, cand Sorin Psatta si Costin Popescu (altul decat directorul de creatie Cap) au inceput sa colaboreze cu facultatea. Psatta venea cu experienta de la Graffiti BBDO, iar Popescu a urmat cursuri de specializare in SUA.

In cei trei ani de scolarizare, studentii capata cunostintele profesionale de baza: notiuni teoretice, legislative, deontologice. In primii doi ani, pe langa publicitate, se predau si notiuni de baza din jurnalism si PR, precum si tehnici generale de comunicare. Cel de-al treilea an se axeaza pe cursuri aplicate de publicitate.

“Probabil in cinci-sase ani, sectia va fi stabila, solida. N-o sa facem sectie in cursul unei promotii. Trebuie sa ne formam corpul profesional, bibliografia, sa aducem oameni din profesie, sa sensibilizam profesia”, a spus Mihai Coman.

Printre practicienii care au colaborat sau colaboreaza cu FJSC se numara Razvan Varabiescu (Media Direction), Razvan Matasel (Leo Burnett), Sorin Psatta (Graffiti BBDO), Stefan Chiritescu (Graffiti BBDO), Dan Petre (D&D Research), Mihai Iliescu (Leo Burnett), Catalina Cernica (Graffiti BBDO), Stefan Liute (Grapefruit).

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri