4 / 6

Cat va mai dura migratia spre nise?

Probabil inca un an sau doi, dupa care lucrurile se vor stabiliza si va interveni o competitie reala, crede Iulian Comanescu (foto), consultant media.

“Piata de televiziune din Romania este desigur o piata infloritoare, cu CPP-ul (costul pe punct de rating) in crestere. Veniturile si profiturile raportate de marii proprietari din audiovizual cresc din acest motiv, chiar daca consumul total de televiziune scade. (…) Dar, chiar daca la canalele mari audientele scad, publicul migreaza catre nisele detinute tot de proprietarii canalelor mari: Pro Cinema si Sport.ro, de pilda, in cazul CME, care detine si Pro TV si Acasa TV”.

Pe de alta parte, Gelu Trandafir, membru CNA, este de parere ca nu se poate vorbi de o competitie corecta pe o piata de televiziune in care nimeni nu da faliment.

“Toata piata media este distorsionata; exista prea multe publicatii sau posturi infiintate sau tinute in viata mai degraba pentru influenta politica sau de afaceri, decat pentru scopuri comerciale sau de informare a publicului. Este foarte greu sa fii in competitie cu o televiziune «subventionata»”, a spus Gelu Trandafir.

Acesta a mai explicat ca doua din criteriile pe care le ia in considerare in momentul acordarii unei licente sunt un plan financiar “credibil” si experienta in media a responsabililor cu partea editoriala.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri