5 / 6

Vor supravietui aceste televiziuni?

In ceea ce priveste garantiile pe care o televiziune “new entry” le are pentru a supravietui in aceasta “aglomeratie media”, Iulian Comanescu crede ca una din ele este data de vanzarile de publicitate.

“Mass media e un business foarte profitabil, pur si simplu, iar oamenii de afaceri romani au tot dreptul sa isi incerce norocul in aceasta piata. (…) Nu ne putem da seama ce se va intampla cu noile posturi numai dupa denumire si proprietar. Totusi, loc e destul: o televiziune cu un rating mediu de 0,2 pe zi si costuri mici e profitabila, asa cum arata, de pilda, exemplul Euforia Lifestyle TV a familiei Voiculescu. Iar asta, numai din vanzarile de publicitate”, a spus Comanescu.

La randul sau, Gelu Trandafir considera ca atragerea publicitatii specializate poate reprezenta un atuu pentru “speranta de viata” a unei televiziuni de nisa.

“Atu-urile mai pot tine si de folosirea oportunitatii «plasarii de produse» in cadrul emisiunilor, care va fi in curand posibila. Sunt canale de nisa care se adreseaza vanatorilor si pescarilor, gurmanzilor, montaniarzilor, toate aceste domenii au o publicitate specifica, greu de plasat pe posturile generalist”, a explicat Trandafir.

Analiza, interpretarea si completitudinea sunt, in viziunea lui Iulian Comanescu, elemente care vor conta mai mult decat breaking news si intaietatea pe piata TV a viitorului.

“Intr-o prima faza, va castiga cine va avea o politica de programe mai clara, pe un segment de public mai interesant pentru advertiseri. Asta ar putea duce insa la o situatie de hipercompetitie, aceea in care avantajul competitiv nu asigura profitul. Oferta de cablu digital e de peste 100 de posturi, in Romania, la ora actuala, dar cate dintre nisele create vor reusi sa se impuna? Situatia e complicata de dezvoltarea digitalizarii, care va aduce cu ea programarea neliniara, cu alte cuvinte posibilitatea ca telespectatorul sa-si alcatuiasca singur grila sau playlist-ul. O inovatie incomoda pentru posturile care investesc mult in 24 din 24 de ore de emisie”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri