3 / 5

Piata de publicitate online din Romania, crestere de 20-30% in 2009

Tarile in curs de dezvoltare detin cel mai mare potential de crestere in ceea ce priveste publicitatea online in urmatorii ani.

“Ceea ce nu stim inca este ce modele vor adopta aceste tari. Cred ca publicitatea in aceste tari nu va urma trendul linear pe care l-am observat pe alte piete, ci va imbratisa direct modele mult mai avansate. Ne asteptam ca publicitarii din aceste tari sa foloseasca direct publicitatea de tip rich media, sa inteleaga importanta strategica detinuta de media digitala si sa foloseasca instrumentele corecte de evaluare a campaniilor”, declara Alex Karageorgis.

Acesta estimeaza o crestere a pietei de publicitate online din Romania de aproximativ 20-30% pentru 2009. In plus, publicitatea online ar putea detine anul acesta o cota de 3 pana la 5% din totalul consumului de publicitate local, spre deosebire de cele doua procente atinse in 2008.

Educatia, cercetarea si uniformizarea sunt aspecte asupra carora ar trebui sa se concentreze fiecare jucator de pe piata publicitatii online, crede Karageorgis.

“Sunt sigur ca odata cu aderarea Romaniei la IAB lucrurile urmeaza sa se schimbe treptat. In general, cred ca piata de publicitate online locala este destul de avansata si nu are niciun motiv de «invidie» in ceea ce priveste creativitatea, profesionalismul si forta sa, in comparatie cu industriile online din alte tari cu caracteristici asemanatoare.

Potrivit celor mai importanti jucatori din online-ul autohton, consultati de Wall-Street, piata de publicitate online va atinge anul acesta o valoare cuprinsa intre 18 si 20 mil. euro.

Piata de publicitate online din Romania a atras in primul semestru al anului 2008 investitii in valoare totala de 33.873.413 lei (9,2 mil. euro), in timp ce, in 2007, valoarea acestor investitii s-a ridicat la 42.603.201 lei (12,7 mil. euro), potrivit studiului “Romanian Online Advertising Study”(ROADS), realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers.

De asemenea, piata de publicitate din Romania a totalizat, in 2007, venituri in valoarea neta de 42.603.201 lei fara TVA, suma calculata pe baza cifrelor de vanzari directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii si publisheri independenti), care reprezinta in total peste 700 de site-uri, conform ROADS.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri