3 / 4

Cultivarea online. Viata managerilor, dependenta de click?

Potrivit lui Liviu Papadima, mediul online este “un fel de univers borgesian, de «carte a tuturor cartilor»”, unde pot fi satisfacute nevoie cultivarii. Insa, Internetul incurajeaza o anumita superficialitate.

“Nu strica, asadar, macar din cand in cand contactul cu textul tiparit traditional. De altfel, in lumea editoriala s-a crezut la un moment dat ca textele digitalizate le vor scoate complet, rapid, din uz pe cele tiparite. Profetia s-a dovedit insa falsa. Cartea isi gaseste inca, e drept, nu se stie pentru cat timp, o multime de solicitanti”, spune Papadima.

La randul sau, Gabriel Stanciu sustine ca mediul online nu trebuie privit ca un inlocuitor pentru off-line, ci ca un complement pentru acesta.

“Trebuie, insa, foarte, foarte mult discernamant si concentrare. Soricelul acela mic aluneca prea usor de la o tentatie la alta”, declara Stanciu.

Fie ca vorbim de activitatea online sau de cea off-line, viata managerilor, si nu numai, se desfasoara zilnic pe pilot automat, fara a include deseori si activitatile culturale necesare.

“Am prea putina experienta de companie ca sa pot emite pareri avizate. Pot sa spun insa cu certitudine ca si in managementul universitar viata e stresanta si, adesea, epuizanta. Cred ca solutia unor companii sau institutii de a atinge performante distrugandu-si oamenii nu e una nimerita. Eu unul, in orice caz, fac tot ce pot ca sa o evit”, explica Liviu Papadima.

In aceste conditii, gasirea unui echilibru sau depasirea acelei linii subtiri de demarcatie intre efort si supra-efort, intre ocupatie si pasiune, intre misiune si emisiune par lucruri dificile de realizat.

“Sunt cateva principii, totusi, pe care ti le formezi mai ales dupa ce ai pierdut in fata unei astfel de forte. Mai intai trebuie sa inveti despre delegare (inutila fara control), despre planificare (inutila fara actiune), despre igiena muncii, despre intaietatea sentimentelor in fata rezultatelor de moment, despre termen lung versus termen scurt si despre hrana mintii versus satisfactii mercantile”, afirma Gabriel Stanciu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri