3 / 4

"Piata de publicitate indoor locala este inca in formare"

Piata de publicitate indoor romaneasca este inca in formare, considera seful companiei Invent Media. Trei - patru ani inseamna si mult si putin, in opinia sa.

"Pe de o parte, daca ne uitam la piata publicitatii outdoor care, in cei 17-18 ani de existenta, nu a ajuns inca sa fie o piata reglementata, e dificil sa ai asteptari ca in indoor sa se intample totul peste noapte", spune acesta.

Totusi, s-au realizat multe in cei trei - patru ani de existenta de indoor romanesc, iar asta datorita boom-ului imobiliar care a avut un cuvant de spus in dezvoltarea pietei de profil, crede Eduard Petrescu. "Se putea si mai mult daca advertiserii mizau mai mult pe acest canal de comunicare eficient, flexibil, targetat."

Conform estimarilor sale, piata de publicitate indoor romaneasca s-a ridicat, anul trecut, la aproximativ 6,5 milioane euro. Insa nu poti face o aproximare exacta, continua el, deoarece in indoor intra si activitati de BTL, derulate de multe ori de companii care nu au ca obiect de activitate acest sector de publicitate.

In mod normal, in 2009 am putea vorbi de o crestere de 10-20% a pietei de publicitate indoor din Romania, atat din punct de vedere al bugetelor alocate, cat si din punctul de vedere al extinderii retelelor, a declarat Petrescu.

"Piata este inca tanara, iar loc de crestere exista. Intr-adevar, putem vorbi de diminuarea bugetelor de comunicare pentru foarte multi dintre clientii care derulau campanii indoor anii trecuti, dar putem vorbi si despre clienti noi pentru indoor, companii multinationale care nu au comunicat pana acum in acest mediu", explica el.

In prezent, ca si schimbari in acest segment, se observa o atentie mai mare la achizitia de locatii noi, discounturi mai mari catre clienti, suporturi publicitare mai bune – servicii mai bune: "Are si criza partea ei buna, raman pe piata doar companiile care ofera calitate la pretul corect, cu abordare si ofertare flexibile."

Potrivit managing partner-ului Invent Media, in acest an, majoritatea companiilor se vor focusa pe impulsionarea vanzarilor si mai putin pe obtinerea de awareness.

Invent Media este unul dintre principalii jucatori de pe piata publicitatii indoor din Romania, operand impreuna cu partenerii sai o retea de lifturi si spatii indoor la nivel national si oferind trei tipuri de pachete de servicii: Home, Office si Mall.

Agentia a derulat campanii cu succes pentru clienti precum Romtelecom, Bosch, Allianz, Class, Millennium Bank, Skol, Romcar Motors, KFC, Jeep, Toshiba, BRD, Hyundai Motor, Mega Image, Leumi Bank, DHL, Subaru, GlaxoSmithKline, Pizza Hut, La Fantana, Interauto, Mit Motors, Marshal Turism, Loyalia si detine, potrivit lui Eduard Petrescu, o cota de piata de 30%. In 2009, Invent Media a atras clienti din FMCG.

In prezent, compania are 10 angajati permanenti si inca 3-4 colaboratori externi. In 2009, s-au alaturat inca 2 persoane echipei Invent Media.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri