2 / 4

Conceptul de incredere, reevaluat

70% din persoanele chestionate sunt de parere ca criza a atins punctul minim si ca situatia s-a stabilizat. Insa mai putin de 20% cred ca lucrurile se vor imbunatati in urmatoarele 6 luni. “Primim constant informatii conflictuale: pe de o parte auzim despre criza din Grecia, pe de alta parte auzim de primele semne ale revenirii”, spune Boswell.

Insusi conceptul de incredere a fost reevaluat. Oamenii nu ii mai ataseaza increderii concepte precum “consacrat” si “binecunoscut”, pentru ca tocmai entitatile consacrate si binecunoscute au provocat criza financiara.

“A avut loc un colaps masiv in sistemul increderii in institutii. Doar 9% din cei chestionati au incredere in politicieni si 17% in institutiile financiare. In loc de asta, ne punem increderea in alti consumatori. Strainii din online sunt mai de incredere (in proportie de 43%) decat fetele reconoscibile din media (20%) sau publicitatea, in general (14%)”, explica Boswell.

Interesant e ca supermarketurile sunt percepute ca fiind de incredere (in proportie de 40%) deoarece oamenii au impresia ca sunt de partea lor, oferind preturi si oferte care sa-i ajute in aceasta perioada dificila.

Consumatorii reinventeaza termenul de incredere, pe baza propriilor experiente si descriu increderea in termeni de “deschis” si “onest”.

Brandurile ar trebui sa le demonstreze consumatorilor ca sunt de partea lor, ca nu incearca doar sa le vanda ceva, ci ca se straduiesc sa-i ajute. Boswell da exemplul unui producator de paine care a scos pe piata un produs in cantitati mai mici, astfel incat sa se incadreze in bugetul saptamanal al familiei. De asemenea, Hyundai a lansat in Statele Unite o oferta prin care iti promite ca daca achizitionezi o masina si iti pierzi locul de munca in urmatoarele 12 luni, iti returneaza toti banii.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri