2 / 4

2. Nike

Gigantul american Nike revendica de asemenea titlul de lider in segmentul echipamentelor fotbal. In portofoliul sau se numara Brazilia, castigatoare de cinci ori a titlului de campioana mondiala la fotbal, Olanda, Statele Unite si Anglia. La Campionatul Mondial din 2006 echipamantul Braziliei a fost cel mai vandut produs al companiei.

Printre starurile fotbalului sponsorizate de Nike si care participa la strategia de marketing a acestuia se numara Cristiano Ronaldo si Wayne Rooney. Furnizorul de echipamente sportive si-a reinnoit contractul cu starul portughez Cristiano Ronaldo pentru 6 milioane euro pe an, in crestere cu 2 milioane euro fata de anul anterior.

Directorul executiv al Nike, Charlie Denson, sustine ca eforturile de marketing ale companiei au inceput cu spotul video “Write the Future”, in care apar cei doi fotbalisti. Cea mai mare "batalie" dintre cele doua companii se va da in segmentul ghetelor de fotbal, cele doua produse principale fiind Nike Mercurial Superfly II si Adidas F50i.

O alta echipa nationala imbracata de Nike este Anglia. Selectionata Regatului Unit este echipata de Umbro, un producator traditional de echipamente care a fost cumparata de compania americana in 2007. Vanzarile combinate a celor doua companii provenite din produse dedicate fotbalului valoreaza aproximativ 1,6 miliarde euro, fiind considerata cel mai mare furnizor de echipamente de fotbal.

Ambele companii vor sa devina castigatoare ale acestei competitii de marketing datorita impactului semnificativ pe care il au asupra vaniturilor totale. De exemplu, Nike a anuntat ca extinderea diviziei de fotbal este un factor important in obiectivul de a spori vanzarile totale ale companiei cu 40%m de la 19 miliarde dolari la 27 miliarde dolari.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri