3 / 11

Criza "dot-com" din 2001

La mijlocul anilor 1990, un nou tip de afaceri a aparut: .com, o companie fie bazata exclusiv pe web sau pe servicii de Internet. Companiile din domeniul Internetului sau din domenii conexe au aparut in numar mare, iar afacerile acestora au prosperat peste asteptari, iar atunci cand valorile bursiere ale primelor companii .com au "decolat" pe bursa, investitorii speculativi s-au ingramadit sa finanteze in masa aceste start-up-uri.


Piata bursiera a cunoscut un avant puternic, manat chiar de actiunile acestor jucatori. Indicele bursier de referinta Dow Jones a reusit sa depaseasca plafonul de 11.000 de puncte. In anul 2000, NASDAQ a inceput o tendinta descendenta, ceea ce dus la ceea ce a ramas cunoscut sub numele de "criza .com". In 2001 perioada de prosperitate ia sfarsit, iar pietele bursiere se prabusesc sub propria greutate. Cele mai afectate au fost economiile dezvoltate din Europa si America. Perioada crizei "dot-com" se incheie in 2003.


Dot-Com / Shutterstock

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri