3 / 5

Importanta campaniilor educationale

Cu siguranta, avand experienta ultimului an, spune Coman, romanii au inteles si constientizat importanta economisirii din timp si pe termen lung, dar si necesitatea protectiei financiare.

“Desi prima impresie ar fi ca o campanie de educare este in mod obligatoriu o actiune de amploare si din punct de vedere al bugetului, exista solutii creative care pot genera rezultate foarte bune si cu sume de bani mai mici. Este adevarat ca, in general, televizorul este canalul preferat de companii in aceste campanii, insa sa nu uitam ca suntem in apogeul erei comunicarii electronice si online sau ca exista si alte canale de comunicare eficiente cu consumatorii”, detaliaza Coman.

CEO-ul ING considera importante in egala masura atat eforturile de educare desfasurate la nivel de asigurator, cat si pe cele dezvoltate la nivelul industriei.

“Cea mai mare problema a pietei de asigurari este faptul ca asigurarile, in Romania, nu au un trecut, un istoric pentru ca, personal, ma feresc sa zic ca romanii sunt needucati. La noi asigurarile au fost percepute ca niste taxe in trecut (cea de locuinte, RCA-ul), iar cele facultative erau apanajul unui numar mic de persoane. Cred ca, asigurarea, intr-un top al necesitatii oamenilor, este foarte jos, a crescut mult in ultimii ani, dar cand va ajunge in top 3-4 intre preferintele romanilor se va rezolva problema industriei autohtone”, spune Andriescu.

Tot atunci va fi rezolvata, spune Andriescu, si problema marii majoritati a celor afectati de lipsa asigurarilor sau protectiei pe care acestea le presupun in fata calamitatilor naturale, precum inundatii, alunecari de teren, cutremure, imbolnaviri, repetate accidente si dezastre de care suntem mereu surprinsi, nepregatiti. “Dupa un eveniment este o perioada de inertie in care se vorbeste despre asigurare, dupa care nu mai vorbeste nimeni despre cum ar fi ajutat un astfel de produs dedicat protectiei importiva acestor riscuri”, a adaugat seful UNSICAR.

El mai crede necesara informarea cu privire la produse, dar mai ales la costuri. “Multi oameni spun cand aud cat costa de fapt o asigurare a locuintei ca nu stiau ca este asa de ieftina. Toti ar trebui sa facem aceste campanii de informare, iar rezultatele se vor vedea in timp”, a mai spus Andriescu.

Este vorba intr-adevar de costuri suplimentare pentru campaniile de informare, pe care societatile de asigurari si cele de intermediere in domeniu nu si le permit cu atat mai mult pe timp de criza, dar problema trebuie vazuta altfel, explica Andriescu, ca o reglementare in legea Consiliului National al Audiovizualului. “Ar trebui sa existe o prevedere ca 1% din timpul de emisie sa fie alocat campaniilor de promovare pe diferite domenii, iar din acest timp o parte sa fie alocata, intr-o proportie oarecare, promovarii asigurarilor”, concluzioneaza acesta.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri