3 / 7

Mihai Seceleanu: 2012 a fost primul an in care s-a facut publicitate pe mobil cu adevarat

Mihai Seceleanu, CEO Internet Corp., considera ca in 2013 vom vorbi in principal de zonele mobile, video si continut.

“2012 este primul an in care s-a facut publicitate pe mobil cu adevarat. Ne asteptam sa ii creasca ponderea in urmatorii ani, mai ales intrucat mCommerce-ul castiga accelerat cota de piata la nivel mondial. La fel, ne putem astepta la o evolutie a publicitatii pe video, existand advertiserii care aleg sa isi sincronizeze campaniile de TV cu cele de online folosint acelasi suport - cresterea va fi insa una modesta, continutul video fiind limitat si generat in principal de trusturile traditionale de presa. Crearea de continut specializat, cu multa valoare adaugata si adresat unui segment mic de cititori, ne asteptam sa fie a treia tendinta vizibila anul viitor - publisherii urmand sa ofere acest continut gratuit sau cu plata, asa cum deja s-au vazut primele incercari timide in piata in ultimele 18 luni”, spune Seceleanu.

Daca ne referim la jucatorii importanti din piata locala de publicitate online, fie ei publisheri, regii, agentii sau clienti un singur lucru este important, considera Seceleanu.

“Sa incepem toti, macar acum, sa gandim pe termen lung si sa actionam impreuna pe cresterea pietei. Dumping-ul, sacrificarea unor oportunitati de business pe termen lung pentru un profit imediat, conditiile comerciale nesustenabile - nu sunt solutii care sa duca vreodata la o crestere sanatoasa a pietei”.

Ca si Bulucea si Rotarus, si Seceleanu spune ca, in mod normal, piata ar trebui sa continue sa creasca – moderat, similar cu 2012. “Va conta insa foarte mult factorul politic, precum si situatia economica locala si globala, care din pacate nu dau semne de imbunatatire. La fel de important este si ce se intampla pe celelalte medii, mai ales in televiziune, din punct de vedere al preturilor”, incheie Seceleanu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri