Interesul antreprenorilor, întreprinzătorilor și al liberilor profesioniști față de crearea și îmbunătățirea imaginii în mediul online nu a fost niciodată mai mare decât în această perioadă. Cererea este imensă, însă nu toți doritorii ajung să poarte o discuție cu un profesionist, motiv pentru care, piața este destul de confuză în această fază de digitalizare forțată, care rulează pe modul repede-înainte.

Vom prezenta câteva dintre principalele aspecte pe care orice persoană sau grup interesat de imaginea sa în online, cu precădere la realizarea unui site, ar trebui să le cunoască pentru a putea lua o decizie inteligentă în acest sens. Vom vorbi despre cele mai populare variante, dar și despre cea mai avantajoasă.

Content Management System (CMS): WordPress

CMS reprezintă un sistem de administrare a conținutului. WordPress este, de departe, cel mai celebru CMS. Este gratuit, însă multe dintre temele și modulele cele mai reușite sunt contra-cost, unele dintre acestea chiar necesitând plătirea unor abonamente lunare.

Este adevărat că prezintă destule avantaje, în sensul că este accesibil, dispune de o bază uriașă de module și că se pretează pentru aproape orice tip de site, chiar dacă inițial fusese creat pentru a realiza și administra bloguri. Cu toate acestea, în zilele noastre, în care competiția este acerbă, CMS-ul are și destule minusuri, ca de exemplu:

  • Temele folosite, chiar și cele premium, sunt folosite de către foarte multe site-uri. Cele mai complete sunt chiar folosite de zeci de mii sau sute de mii de alte site-uri, așa că nu mai putem vorbi despre unicitate.
  • Codul este supraîncărcat din cauza faptului că WordPress a început să pătrundă în ultimii ani pe multe alte segmente. Această dezvoltare este o armă cu două tăișuri, întrucât viteza site-ului are mult de suferit.
  • Orice vulnerabilitate descoperită în WordPress sau într-unul dintre modulele aferente poate duce rapid la compromiterea a milioane de site-uri, lucru care, pentru anumite activități profesionale, poate periclita integritatea afacerii.
  • Deși există zeci de mii de module dezvoltate pentru WordPress, orice site bazat pe CMS va fi limitat din anumite puncte de vedere, în sensul că un programator nu va avea libertate totală în a face orice îi va cere clientul.
  • Incompatibilitățile reprezintă una dintre cel mai des întâlnite probleme, care apar, de regulă, atunci când se actualizează anumite module. Depistarea problemei poate fi anevoioasă, însă uneori, rezolvarea acestora, poate reprezenta o mare bătaie de cap.

Site Builder: Wix

Acestă platformă a fost creată pentru a le oferi persoanelor care nu se pricep la programare posibilitatea de a crea site-uri de prezentare. Ulterior, Wix s-a dezvoltat și permite crearea și găzduirea de bloguri, portofolii, magazine online și așa mai departe.

Cu toate acestea, punctul său forte rămâne builder-ul de site-uri care este extrem de simplu de utilizat, permițând personalizarea paginilor cu drag & drop. Nu poate fi folosit gratuit de către business-uri, ci doar pentru proiecte personale, însă abonamentele gratuite sunt însoțite de reclame.

Deși reprezintă o alegere destul de populară în ultimii ani, Wix, la fel ca și orice alt site builder, are anumite minusuri:

  • Ceea ce este ușor, poate să facă oricine, astea înseamnă că nu vei putea ține pasul cu concurența, dacă în loc să apelezi la un profesionist, te vei mulțumi cu ceea ce-ți iese. Dacă te-ai pricepe atât de bine la îmbunătățirea experienței utilizatorilor, sigur nu ai face site-uri cu Wix…
  • Designul site-ului este important, însă nu este totul, iar Wix neglijează aspectul de optimizare al site-ului pentru motoarele de căutare (SEO). Practic, ceea ce vede Google, este foarte diferit de ceea ce vezi tu. Acesta este unul dintre principalele minusuri ale platformei.
  • Vei avea mari bătăi de cap când vei dori să migrezi site-ul, atunci când te vei lovi de limitările platformei Wix sau când vei conștientiza că trebuie să faci ceva mai mult pentru a depăși concurența. Pe scurt, va trebui să o iei de la zero.
  • Costurile pot ajunge foarte rapid să fie mult mai decât te aștepți, pentru că totul se plătește. Ca idee, contul gratuit nu-ți permite nici măcar să integrezi monitorizarea traficului prin Google Analytics.

Soluție personalizată

Există multe mituri despre soluțiile de web design, iar anumite persoane se feresc să aibă o discuție cu profesioniștii cu privire la crearea unui site de la zero, fără să-și dea seama că fără consultanță specializată, succesul unui proiect în online are șanse foarte mici de reușită pe termen lung.

La fel ca în orice alt domeniu, o soluție custom are principalul avantaj că se va mula pe nevoile clientului, lucru care, ar trebui să le dea de gândit celor interesați de imaginea și eficiența lor în online. Iată câteva detalii:

  • Nu există „nu se poate”. Soluțiile personalizate nu au nici un fel de limitări.
  • Codul este scris strict pentru nevoile clientului, așa că viteza de încărcare a site-ului poate fi optimizată la maxim. Acesta este unul dintre cele mai importante criterii în ceea ce privește clasarea în motoarele de căutare și experiența de navigare a utilizatorilor. În plus, obținerea unui scor bun în Google Page Speed Insights poate fi una dintre clauzele contractuale.
  • Garantarea corectitudinii codului sursă din punct de vedere contractual se poate realiza numai dacă soluția este scrisă de la zero de programator. Folosirea unui CMS sau a unui site builder elimină această posibilitate.
  • Prețurile solicitate de agențiile de web design pentru dezvoltarea unor site-uri WordPress sau pentru realizarea unor soluții personalizate, de la zero, nu diferă foarte mult. Eventualele diferențe sunt compensate, pe termen lung, de plusurile oferite de soluțiile custom, în comparație cu bătăile de cap pe care le cauzează o platformă CMS.

Așadar, în 2021, dezvoltarea unui site personalizat rămâne, în continuare, cea mai avantajoasă investiție și cea mai completă soluție pe care o poate alege un individ, un grup sau o societate care pune preț pe prezența sa în mediul online.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea New Media »


Setari Cookie-uri