4 / 7

Dragos Stanca: imi doresc sa se schimbe filosofia tip ia banul si fugi

In 2013 vom asista la cresterea bugetelor alocate catre toate formele de marketing digital de tip performance, in dauna campaniilor la mia de afisari; consolidarea unor branduri de continut care au apucat sa creasca pe baze coerente si solide si disparitia altora; diversificarea mixului de comunicare in online prin folosirea tot mai multor metode si tehnologii care vor viza marirea reach-ului unei campanii la costuri tot mai mici, spune Dragos Stanca, managing partner Think Digital.

“Primul si cel mai important lucru care imi doresc sa se schimbe la online-ul romanesc ar fi schimbarea filosofiei generale tip «ia banul si fugi» sau «hai sa mai treaca un an, si vedem dupa», pe o gandire strategica de genul: «Daca acesti publisheri locali mor, daca scade drastic calitatea actului jurnalistic, in digital, pe ce produse locale vor mai putea avea loc campanii cu impact real, in viitor?». Deci primul lucru ar fi gasirea unui echilibru in discutiile intre marii clienti si agentii, pe de o parte, si marile retele de site-uri sau publisheri, pe de alta parte, si definirea unor obiective strategice pe termen mediu si lung, in interesul tuturor playerilor implicati”.

Un al doilea lucru ar fi schimbarea modului de a gandi - mostenit din "old media" - si focusul pe reach-ul si succesul unei campanii, nu doar pe prezenta pe site-ul X sau Y. “Mi-as dori o mai mare flexibilitatea in alegerea mixului de media digitala, care sa permita optimizarea rezultatelor si echilibrul pietei, nu doar o abordare care duce la filosofii de tip «fii numarul 1 sau mori». Si nu in ultimul rand mi-ar placea sa se judece mai des si calitativ, demografic, nu doar cantitativ”, spune Stanca.

Piata de publicitate online va creste in continuare, insa banii care vor ajunge la playerii locali nu vor creste ci, in cel mai bun caz, vor ramane constanti, spune el, mai pesimist decat antevorbitorii sai. “Daca vor exista playeri locali care, in conditiile date, vor reusi, totusi, sa creasca vom vorbi de exceptii laudabile, nu de o regula a pietei”, incheie Stanca.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri