2 / 4

Brokerii din consortiu: Oferta a fost promovata suficient

Bannerele online, clipurile TV, precum si cele radio prin care statul roman a promovat oferta Petrom in special in randul micilor investitori sunt considerate suficiente de intermediarii tranzactiei.

“S-a vorbit despre de ce nu s-a mers pe o promovare cu adevarat de masa. Ca intermediari ai ofertei noi nu putem sa venim la oameni si sa le spunem <cumpara acum, pentru ca nu ai cum sa pierzi la Petrom>. Garanteaza cineva ca actiunea nu va scadea peste o saptamana, sau ca Petrom va acorda dividende la fel de mari si anul viitor ? De-asta si disclaimerul de la reclama radio facuta este de cateva ori mai mare decat reclama propriu-zisa”, mentioneaza Nicolae Moroianu.

Directorul executiv al BT Securities a subliniat ca exista si elemente ce nu tin de oferta, dar care indeparteaza persoanele care nu au deja un portofoliu de actiuni pe BVB.

“Este foarte usuor pentru persoanele care nu au mai investit in actiuni sa vina si sa cumpere un pachet minim de actiuni, la ce pret considera ca este corect. Acestia trebuie totusi sa aiba in vedere si faptul ca peste cateva luni vor trebui sa faca un drum in plus la finante si sa isi depuna declaratiile de profit. Normal ca afland acest lucru, unii se razgandesc si renunta. Este greu sa atragi oameni noi in piata atunci cand ai o astfel de birocratie”, spune Moroianu.

Investitorii de pe Bursa trebuie sa depuna personal, la finalul fiecarui trimestru, la administratia financiara, o dovada a schimburilor realizate in perioada respectiva si sa isi calculeze profitul sau pierderea.

Si Mircea Botta spune ca majoritatea celor interesati de oferta Petrom sunt cei care au mai avut contacte cu piata.

“Cred ca promovarea ofertei a fost destul de buna pana acum. Adesea sunt intrebat despre mersul acesteia de persoanele pe care le intalnesc. In principiu cei mai interesati de oferta raman cei care au mai investit pe bursa”, mentioneaza Botta.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri