3 / 5

Un business de nisa, de 30 de milioane de lei

Paunescu a inceput business-ul sau, in forma actuala, in 2005, impreuna cu un partener, Ana-Maria Galbenu. InterCargo este unic reprezentant WIELTON in Romania, una din cele mai mari uzine poloneze din domeniul semiremorcilor.

“Am crescut afacerea foarte mult in acesti 4 ani, de la vanzari initiale de cateva unitati pe luna la 300 unitati pe an, o cifra de afaceri de 30 milioane lei si un profit de 2,5 milioane lei anul trecut”, explica Alex Paunescu.

Pentru acest an, el se asteapta la o injumatatire a cifrei de afaceri si a profitului, dar spune ca sunt pregatiti pentru inca 3 ani la fel de slabi ca 2009.

Compania are in jur de 12 angajati activi, pe partea de vanzari (in reprezentantele din Bucuresti, Galati, Arad) si pe zona de service pentru camioane si semi-remorci.

“In a doua parte a anului trecut aveam programata investitia intr-un service in Arad, avem deja terenul si proiectul, dar am decis sa amanam momentul. Nu au fost oameni concediati. Planurile de dezvoltare sunt foarte multe, dar investitiile imediate sunt amanate cu cel putin un an. Accesul la finantare este foarte costisitor si dificil, iar fondurile proprii le pastram pentru momente grele”.

Prin aceasta afacere, Alex Paunescu a intrat in contact cu piata economica si financiara din Polonia, iar in momentul cotarii uzinei pe care o reprezinta a descoperit piata de capital.

El spune ca a descoperit o cu totul alta piata, cu un potential urias si un ritm de crestere ametitor. Daca uzina a inregistrat scaderi pe export in toate tarile in care este prezenta, pe piata poloneza nu a avut aceeasi evolutie, asa cum nici economia nu a scazut.

“Vorbim de cu totul alt nivel de dezvoltare. Economia este interesanta si creste intr-un ritm foarte puternic de cativa ani, cred ca in curand va ajunge la acelasi nivel cu multe piete dezvoltate din Europa”, spune directorul InterCargo.

Planuri de vanzare, listare sau iesire din business nu exista. Chiar daca a avut oferte de munca in Polonia, le-a refuzat din start.

Paunescu vrea sa mai creasca afacerea sa, chiar si in conditiile unei piete a vehiculelor comerciale in scadere cu 80%, cum se estimeaza pentru 2009. Dar el vede si partea buna a acestei deprecieri – aceea ca au ramas doar jucatorii puternici.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri