2 / 6

Marea reorganizare a brokerilor institutionali

Luna octombrie a acestui an a adus o schimbare surprinzatoare a strategiilor brokerilor institutionali.

Daca pana anul acesta aveau in portofoliu clienti institutionali de talie foarte mare, in jurul carora isi directionau foarte resursele, criza de lichiditati si iesirea banilor straini din piata de capital i-a determinat sa se reorienteze spre zona de retail.

Atractia principala: platforme orientate spre pietele internationale, inca insuficient exploatate de brokerii mici din piata autohtona.

Astfel, in doar doua saptamani, Credite Europe Bank, KBC Securities si Alpha Finance au anuntat lansarea unor platforme online destinate investitorilor de retail, cu expuneri pe pietele internationale.

Aceasta reorientare a brokerilor de retail ar putea insemna doza letala pentru multi jucatori mici din piata, care isi fixeaza business-ul strict pe BVB si Sibex, in unele cazuri, tintind clientii de retail.

O expunere pe pietele internationale inseamna diversificare, accesibilitate si investitii mature, exact ce are nevoie micul investitor in prezent. Si care inseamna resurse financiare si umane, sustinute de sprijinul unui brand international in zona financiara.

La prima vedere, s-ar parea ca acesti brokeri mari, cu sustinerea unui grup financiar, isi aloca mai putine resurse umane pentru clienti, in timp ce micii brokeri prefera sa dezvolte relatii personale si apropiate cu clienti.

Farmache crede ca aceasta impresie este data de faptul ca in cadrul grupurilor financiare mari apare inevitabil o tendinta spre standardizarea serviciilor oferite.

“Nu trebuie insa uitat ca standardizarea are in spate o experienta bogata, acumulata in relatia cu tipologii diferite de investitori, de prezenta pe diverse piete, cu caracteristici mai mult sau mai putin asemanatoare, sau de necesitatea de a asigura un management al riscului eficient si (daca este posibil) unitar. Cred ca indiferent de dimensiunea unei companii de brokeraj, aceasta trebuie sa arate disponibilitatea de a avea relatii apropiate cu clientii. Cat de apropiate? – raspunsul cred ca trebuie sa fie dat de fiecare investitor in parte”, afirma presedintele Bursei.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri