3 / 4

Planuri de viitor

Un element-cheie in dominatia bancilor si pe zona de fonduri mutuale ramane puterea de distributie a grupurilor financiare mari.

Mihail Ion admite ca reteaua de distributie este un factor foarte important al cresterii RAM, pentru ca permite accesul la o baza foarte mare de clienti. De exemplul, Raiffeisen Bank are 2 milioane de clienti in Romania.

Si Dragos Neacsu este de acord ca sistemul de distributie este foarte important in actuala faza de educare a publicului si dezvoltare a pietei de investitii. “Romania nu face exceptie de la modelul Europei continentale, care pune retelele bancare in centrul dezvoltarii industriei fondurilor de investitii”, crede asset managerul EAM.

Punctele slabe ale Raiffeisen Asset Management sunt mai degraba valabile pentru intreaga piata, crede Ion. El se refera la insuficienta cunoastere a produselor de catre publicul larg, o cultura a economisirii relativ precara si un univers investitional relativ restrans.

Pe viitor, RAM isi propune largirea gamei de produse, dar numai pe masura ce vor identifica noi oportunitati in piata si noi cerinte din partea clientilor.

“Raiffeisen Asset Management are deja o gama larga de produse, cea mai larga din piata locala, si este singura societatea de administrare din Romania prezenta pe toate segmentele pietei investitiilor administrate: fonduri deschise, fonduri inchise, portofolii individuale, fonduri de pensii facultative”, a explicat Mihail Ion.

Pentru Erste Asset Management, largirea bazei de clienti este unul din obiectivele principale.

“Ne propunem ca pana la finele anului sa putem vorbi despre mai mult de 100.000 de investitori in fondurile administrate de SAI Erste Asset Management”, a exlicat Dragos Neacsu.

In opinia sa, exista cateva puncte mai sensibile in companie, care necesita un efort continuu de adaptare la presiuni si evolutii dinamice.

“Sistemele informatice, alaturi de resursele umane, sunt cele mai solicitate de procesul de crestere rapida intr-o companie ce activeaza in zona serviciilor financiare. Ele necesita un efort continuu de adaptare la noile conditii, mai ales intr-un mediu inca instabil din punct de vedere al reglementarilor specifice, cum este piata de capital din Romania. Nu as spune ca aici avem un punct slab, dar aici exista o presiune continua de adaptare in timp cat mai scurt la evolutii foarte dinamice, cantitative si calitative precum si o nevoie obiectiva a managementului de rafinare permanenta a informatiilor despre clienti si operatiunile acestora”, a mai spus Neacsu.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri