1 / 6

De ce aleg multinationalele relocarea in provincie

Tot mai multe companii si-au aratat interesul pentru spatiile de birouri din orasele mari ale tarii, iar in timp ce rata de neocupare pentru cladirile din Capitala creste de la trimestru la trimestru, dezvoltatorii din provincie anunta noi proiecte si obtin finantari bancare.

„Printre orasele competitive pe piata spatiilor de birouri din tara se numara: Timisoara, Cluj-Napoca, Iasi, Brasov, Pitesti. Ele au fost in principal cautate pentru serviciile de suport (backoffice), servicii de outsourcing si pentru segmentul de birouri atasat dezvoltarilor industriale”, a declarat, pentru Wall-Street, Catalina Jigman (foto), coordonatorul departamentului birouri al companiei de consultanta imobiliara CB Richard Ellis | Eurisko.

Ea argumenteaza ca printre orasele mentionate sunt cautate orasele mari, cu dezvoltare economica sustinuta, nivel de calificare a personalului foarte ridicat, cat si pentru costurile generale cu spatiile de birouri mai mici fata de Bucuresti.

In 2009, compania CBRE | Eurisko a activat pe segmentul de birouri in orasele Brasov, Pitesti si Cluj-Napoca. Un alt consultant imobiliar prezent pe piata din provincie este Jones Lang LaSalle, care a intermediat, de asemenea, mai multe tranzactii de relocare a unor companii multinationale.

Forta de munca, talentul lingvistic si componenta chirie/calitate/ flexibilitate a cladirilor de birouri au dovedit ca Timisoara este in continuare curtata pentru relocare de catre marile companii, iar Cluj-Napoca este noua destinatie pentru intrarea in Romania a unor firme care patrund in forta in regiunea Europa Centrala si de Est”, ne-a explicat Lori Collin, senior consultant in departamentul de inchirieri spatii birouri al Jones Lang LaSalle.

In orasele secundare din tara, cele mai multe oferte de inchirieri spatii de birouri se gasesc in Timisoara (551), urmat de Cluj-Napoca (357) si Brasov (198), potrivit portalului imobiliare.ro. Desi in Iasi sunt doar 67 de oferte in prezent, fata de aceeasi perioada a anului trecut reprezinta o crestere de 97%. O crestere de 22% fata de primele luni din 2009 au cunoscut si ofertele din Timisoara, in timp ce in Brasov si Cluj-Napoca, scaderile au fost de 15%, respectiv 16%.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri