5 / 6

Jucatorii din alimentatie si pariuri, motorul de crestere a tranzactiilor

Anul acesta se anunta unul cu o crestere semnficativa in ceea ce priveste inchirierile de spatii stradale, spune Alexandru Preda, de la Colliers.

“Vor exista numeroase restrangeri, relocari sau inchideri de magazine de care retailerii care vor si au puterea financiara sa se extinda pot profita. Avand in vedere corectia realizata de situatia economica la nivelul preturilor, nu cred ca exista posibilitatea sa vedem o crestere a chiriilor, ci mai degraba o reasezare a pietei la nivelurile de chirii suportate de fiecare business in parte”, explica Preda.

Si Cristina Burlacu, de la Cushman & Wakefield, vede o crestere a inchirierilor de spatii stradale, cei mai multi clienti provenind in industria alimentatiei si a pariurilor.

In prezent, se elibereaza spatii si vor aparea alte magazine care vor functiona in locatiile eliberate, cu alte produse. Acesta nu este un fenomen dinamic, ci sunt cativa retaileri care doresc sa se dezvolte, provenind din domeniul alimentatiei si al pariurilor”, a explicat reprezentantul Cushman & Wakefield.

In ceea ce priveste negocierile proprietarilor cu potentialii clienti, consultantii King Sturge spera ca unii proprietari sa inteleaga ca un chirias solid din punct de vedere financiar este mai pretios pe termen lung, avand o retea de cel putin cinci magazine si un brand puternic.

Acest tip de chirias este insa dispus sa plateasca o chirie mai mica decat cea solicitata in comparatie cu un alt chirias care abia intra pe piata sau are un singur magazin si, neavand un plan de afaceri bine pus la punct, crede ca isi poate permite orice chirie.

„Din experienta, acest ultim gen de chirias nu are experienta sau un plan de afaceri indeajuns detaliat si fundamentat, astfel incat este fortat sa iasa din spatiu inainte de expirarea perioadei de inchiriere, cu consecinte juridice si financiare nefaste pentru proprietar”, a incheiat Carmen Rusu.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri