1 / 4

Cum s-au scumpit anunturile imobiliare

Incepand cu luna octombrie, agentiile care isi promoveaza anunturile pe portalul imobiliare.ro vor plati diferit, in functie de pachetul de servicii achizitionat, costurile lunare fiind cuprinse intre 15 euro plus TVA (pentru pachetul Starter, care include publicarea a cinci oferte) si 597 euro plus TVA (pentru pachetul Top Listing, care include publicarea a 200 de oferte cu afisare prioritara in lista de cautare).

Pana in prezent, agentiile plateau 40 euro/luna plus TVA si puteau publica un numar nelimitat de oferte. In acest context, multe agentii imobiliare vor trebui sa isi regandeasca strategia de promovare a anunturilor.

“Noile tarife vor putea fi considerate prea mari de unele agentii, dar din feedbackul pe care il avem pana in acest moment, majoritatea clientilor nu au nicio obiectie. Raportat la expunerea si numarul de lead-uri (n.r: contacte valide) pe care le oferim, cresterea de pret nu este mare. Consideram normala o investitie de 10% din veniturile generate clientilor in imobiliare.ro ca si canal de promovare”, argumenteaza Adrian Erimescu (foto), director general al portalului imobiliare.ro.

Astfel, cel mai ieftin pachet pe care o agentie il va putea cumpara, denumit Starter, este de 15 euro/luna plus TVA si include publicarea a cinci oferte. Pentru 20 de oferte, o agentie va trebui sa plateasca 40 euro/luna plus TVA.

Pentru pachetul Top Listing, care include afisare prioritara in lista de cautare a unei proprietati, o agentie imobiliara va plati 45 euro/luna plus TVA pentru cinci oferte, 120 euro/luna plus TVA pentru 20 de oferte si pana la 597 euro/luna plus TVA pentru 200 de oferte.

In ceea ce priveste anunturile postate de proprietari pe imobiliare.ro, tariful pentru un anunt, cu valabilitatea de o luna, este de 5 euro plus TVA.

“Niciun mare portal imobiliar din tarile unde piata imobiliara online este bine dezvoltata nu lucreaza cu abonamente «flat-fee», acele abonamente care permit publicarea unui numar nelimitat de anunturi. Acest model a fost potrivit pentru perioada in care piata imobiliara online se forma”, subliniaza Erimescu.

Procesul de modificare a serviciilor oferite de portalul imobiliare.ro a inceput in luna noiembrie 2008, odata cu introducerea sistemului de “Oferte Garantate” si seria evenimentelor “Vaccinul imobiliar anti-criza”. Noile tarife au fost stabilite in aproximativ doua luni, dupa mai multe simulari, scenarii si analize.

La polul opus, portalul MagazinulDeCase.ro, preluat de Sanoma Digital, care contine exclusiv anunturi postate de proprietari, a redus preturile pentru anunturile imobiliare dupa ce procesul de publicare a fost automatizat, astfel incat orice proprietar sa isi poata publica, sterge sau modifica singur anuntul.

“Daca inainte cel mai mic pachet era de circa 30 euro, acum este 10 euro/luna plus TVA pentru un anunt publicat. Pentru cumparatorii nu este niciun cost si nu luam in calcul o astfel de varianta in urmatoarea perioada, intrucat pe timp de criza este mare nevoie de acestia”, declara recent Adina Vasilescu, new media publisher in cadrul Sanoma Hearst Romania.

Tot servicii pentru proprietari ofera si portalul anunturiparticulari.ro, unde publicarea unui anunt se face printr-un SMS in valoare de 5,10 euro plus TVA pentru numerele din reteaua Vodafone sau 6 euro cu TVA inclus pentru numerele din reteaua Cosmote.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri