1 / 5

Sase magazine inchise in sase luni

Pe Calea Victoriei, in primele sase luni au fost inchise sase magazine: Cerrutti, La Perla, Mariella Burani, Marella, Versace Jeans Couture si Le Silla. In plus, magazinul Alb si Negru a renuntat la spatiul din aceasta zona, mutandu-se in centrul comercial Unirea Shopping Center.

“Multi dintre chiriasii prezenti pe Calea Victoriei in anul 2008, in special branduri romanesti, au pastrat magazinele de pe aceasta artera din bugetele de marketing. Pe timp de criza, retailerii au incercat insa sa pastreze magazinele profitabile”, explica Alexandru Preda (foto), associate director in cadrul diviziei de retail a consultantului imobiliar Colliers International, motivul pentru care multi chiriasi au parasit spatiile de pe Calea Victorei.

Pe de alta parte, adauga Preda, unii proprietari nu s-au adaptat la piata si multi retaileri, mai putin brandurile puternice precum Armani, Gucci, H&M sau Inditex, nu mai au puterea financiara sa se extinda si sa investeasca in aceasta perioada dificila.

“Proprietarii ar trebui sa fie mai atenti la tipul de business. Este evident ca un magazin de tip multibrand prezinta riscuri mult mai mari decat o franciza, un astfel de contract fiind semnat pe mai multi ani cu marca respectiva in locatia aprobata. In ceea ce priveste chiriasii, acestia ar trebui sa fie atenti inca de la inceput la spatiile vecine”, este de parere Oliver Petcu, managing partner al CPP Management Consultants, companie de consultanta specializata in industria luxului.

In ceea ce priveste chiriile, acestea au scazut cu aproape 60% in ultimii doi ani, de la 130 euro/mp/luna in toamna anului 2008 la 55 euro/mp/luna in prezent, arata un studiu recent al companiei More Real Estate Services.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri