3 / 5

Ce solutii au retailerii

Principalele proiecte in care se pot extinde retailerii in acest an raman centrele comerciale existente, dat fiind numarul redus de mall-uri si parcuri de retail care urmeaza sa fie deschise in 2011.

“La sfarsitul anului 2010, rata de neocupare in centrele comerciale din intreaga tara ajungea la o medie de 12%, fiind usor mai scazuta in proiectele din Bucuresti si mai ridicata in restul tarii. Evident, retailerii preferate centrele comerciale din Bucuresti si din orasele mari care au demonstrat deja ca performeaza”, precizeaza Ramona Marusac (foto), de la Colliers.

Aceste mall-uri sunt insa si cele cu ratele de neocupare cele mai scazute, adauga ea, lucru care face ca in majoritatea cazurilor retailerii sa nu poata impune conditiile, ci sa existe un dialog deschis intre proprietari si aceastia pentru a ajunge la un consens.

Pe de alta parte, Andrei Vacaru spune ca retailerii puternici pot lua locul altora pe care, dupa mai bine de doi ani de criza, proprietarii de mall-uri sunt fericiti sa ii inlocuiasca. “Unii dintre retaileri continua sa ceara conditii foarte dure, insa tranzactiile incheiate in ultima perioada au creat precedente care au dus la o stabilizare a nivelului la care se semneaza contracte”, afirma specialistul Jones Lang LaSalle.

In acest an, stocul de spatiu de retail modern din Romania ar putea creste cu 230.000 mp prin proiecte precum Palas Iasi, Maritimo Shopping Center Constanta, prima faza a proiectului Colosseum Bucuresti si extinderea proiectului Baneasa Shopping City, potrivit declaratiilor recente ale companiei CBRE. Alte proiecte care urmeaza sa fie finalizate sunt Oradea Shopping City, Uvertura City Mall Botosani, Vitan Outlet Bucuresti, Policolor Shopping Center si Electroputere Shopping City Craiova.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri