4 / 5

Radulescu, HostWay: Uita-te foarte atent la competitie si invata de la ei

Flaviu Radulescu, general manager la Hostway Romania, este de o parere similara cu Clement Nicolaescu si spune ca atunci cand business-ul nu merge cum si-ar dori, incepe sa se axeze complet pe cresterea vanzarilor.

“De asemenea, sfatuiesc antreprenorii sa incerce sa atraga vizibilitate pentru companie prin orice metoda care nu costa bani si nu te de-focuseaza de la vanzari. E important sa iei feedback de la clienti ca sa vezi cum iti poti imbunatati produsul pentru ca ei sa cumpere mai mult si/sau sa-l recomande”, spune, pentru Wall-Street.ro, Radulescu.

El recomanda ca antreprenorii sa se uite foarte atent la competitie si sa invete de la ei – “vezi pe ce canale vand cel mai mult si analizezi daca sunt potrivite pentru tine, aflii care este tactica lor de vanzari, verifici de unde au cele mai multe conversii si daca poti atrage o parte din acel business spre tine”.

Si Radulescu a trecut prin probleme de business si, pentru a le depasi, a luat decizia de a aduce costurile sub nivelul incasarilor, folosind aproape orice metoda, concentrandu-se pe a vinde ceea ce aveau la momentul respectiv.

“Acest lucru inseamna ca am oprit dezvoltarea si investitia in produse care nu dadeau rezultate financiare bune, am redus echpele, am renuntat la unii furnizori si am taiat din bugetul de marketing. Practic, tot ce nu aduce compania pe plus, intr-un moment de criza nu mai este necesar”, spune el.

Flaviu Radulescu se inspira foarte mult citind carti de business. “Cateva titluri pe care le consider esentiale sunt: Good to Great (Jim Collins), The Art of the Start (Guy Kawasaki), Crossing the Chasm (Geoffrey Moore), The Four Steps to Epiphany (Steven Blank), Made to Stick (Dan & Chip Heath) sau Priceless (William Poundstone)”.

“Discutiile cu oamenii sunt insa si ele o sursa de idei extraordinara. Spre exemplu, dupa o discutie, exact inainte de o intalnire in care trebuia sa port o negociere importanta, mi-am dat seama de o modalitate de a pune problema care a intors situatia in favoarea noastra, desi credeam ca e aproape imposibil. Uneori ideile care apar asa sunt mici, de tipul cum recrutezi un anumit om sau cum il motivezi. Nu e vorba de produse revolutionare sau de schimbari dramatice, dar sunt lucruri mici care pe termen lung contribuie mult la sanatatea unui business”, incheie el.

Este randul tau – ce dileme a trebuit sa depasesti in business-ul propriu si cum ai reusit sa treci peste dificultati? Comentati mai jos.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri