2 / 9

Steve Jobs: Graham Bell nu a facut cercetari de piata

Compania: Apple
Vanzari: 108,2 mld. $
Valoarea pe piata: 546 mld. $
Angajati: 63.300
Sfat: Spune nu focus grupurilor si cercetarilor de piata

Desi era considerat uneori abuziv si prea direct in relatiile cu oamenii, Steve Jobs a fost antreprenorul esential al generatiei noastre. Vizionar, carismatic, inspirational.

Poate cel mai uimitor lucru despre Jobs era faptul ca el considera focus grupurile si cercetarile de piata ca factori care iti limiteaza viziunea si abilitatea de a inova. Intrebat cata cercetare a realizat compania pentru a lansa iPad-ul, Jobs a spus ca “deloc. Nu este treaba consumatorilor sa stie ce isi doresc. Este greu pentru ei sa realizeze ce vor, atata timp cat nu au vazut asa ceva”.

In loc de cercetari de piata, Jobs se baza pe intuitia sa pentru tehnologii emergente si cum pot fi combinate pentru a crea, in cuvintele sale, “produse nebunesc de bune” care, in final, fac diferenta. Ar fi destul de sigur sa spunem ca nu multe dintre produsele Apple, de la Macintosh trecand prin iPod, iTunes, iPhone si pana la iPad ar fi iesit pe piata daca Steve Jobs s-ar fi bazat pe cercetari. “Alexander Graham Bell a realizat vreo cercetare de piata inainte de a inventa telefonul?”, si-a motivat el dispretul fata de cercetarile de piata, atunci cand a lansat Macintosh-ul.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri