8 / 9

Sam Walton: Cumpara la preturi mici, fa stocuri mari

Companie: Magazinele Wal-Mart
Vanzari: 446,9 mld. $
Valoare de piata: 36,5 mld. $
Angajati: 2 milioane
Sfat: Ofera-le oamenilor ceea ce vor

In 1984, Sam Walton, 66 de ani, si-a pus o rochie din iarba si a inceput sa danseze pe Wall Street. Performanta lui ciudata a fost cauzata de pierderea unui pariu in legatura cu marja de profit a magazinelor Wal-Mart.

Astfel de lucruri, foarte multa munca si, credeti sau nu, inovatie, au fost cheile succesului pentru Wal-Mart. Walton, decedat in 1992 la varsta de 74 de ani si la 30 de ani de la deschiderea primului magazin Wal-Mart, a fost cel mai de succes manager al unui lant de retail din istoria SUA.

Succesul companiei sale a fost realizat prin faptul ca si-a permis sa vanda produse la cele mai mici preturi de pe piata, prin eliminarea intermediarilor si negocieri directe cu producatorii. Ideea de “cumpara la preturi mici, fa stocuri mari si vinde ieftin” a devenit posibila si folosita pe plan global datorita lui Walton. David Glass, succesorul sau, a investit puternic in software care poate urmari obiceiurile de consum ale clientilor. Aceste studii au fost apoi impartasite cu furnizori de produse pentru a crea parteneriate ce permit Wal-Mart sa exercite presiuni asupra producatorilor.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri