4 / 9

Fred Smith: FedEx, ca in razboi

Compania: FedEx
Vanzari: 39,3 mld. $
Valoarea de piata: 30 mld. $
Angajati: 255.573
Sfat: Bazeaza-te pe manageri din “primul strat”.

In ciuda variantei conform careia ideea de a lansa Federal Express i-a venit lui Fred Smith uitandu-se intr-un ziar cand era student la Universitatea Yale, experienta din timpului Razboiului din Vietnam i-a conturat acestuia ideea. El a participat la razboi intre anii 1967-1969, intai ca lider de pluton si apoi in Marina SUA.

Experienta din razboi l-a facut sa simta “din primul rand” dificultatile logistice pe care le intampina armata – mai mult de jumatate de milion de soldati erau angrenati in aceste eforturi. “Atunci cand sunt intrebat de principiile dupa care ma ghidez de cand am pus bazele FedEx Corp raspund ca sunt aceleasi dupa care ma ghidam in corturile din Vietnam”, spune el.

“Am creat FedEx ca un sistem integrat aer-sol, la fel cum in armata soldatii de pe pamant depind si de forta aeriana”, explica el.

Smith spune executivilor ca succesul lor depinde de managerii “din primul strat”, care nu sunt altii decat postasii in sine. “Executivii trebuie sa fie exemplari, trebuie sa dea exemplu pozitiv pe managerii din primul rand care fac o treaba exceptionala. Este procedura standard in Marina”, mai spune managerul de 67 de ani.

Sursa foto


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri