2 / 6

Cum sunt bugetele de media alocate de companiile din Romania?

In medie, tinerii din Romania petrec aproximativ 2,5 ore pe zi online, insa acest lucru nu se reflecta in bugetele advertiserilor alocate pentru camapniile de publicitate online.

“Data fiind situatia mondiala actuala, companiile ar trebui sa aloce mai multi bani acestui segment. Criza economica care s-a prefigurat in randul majoritatii statelor din lume o sa aduca plus valoare mediului online pentru ca, practic, acesta este unul din cele mai <<masurabile>> medii de promovare si de a-ti face publicitate”, opineaza Adrian Stanescu.

Vorbim de criza economica, bugetele sunt in scadere, oamenii au nevoie de lucruri care sa masoare eficienta mesajelor transmise in momentul imediat urmator si sa aloce bugete catre mediile cele mai potrivite, iar online-ul va creste foarte mult in aceasta perioada. “Din cauza crizei, cred ca mediul online va cunoaste o mai mare rata de penetrare si de utilizare. Oamenii de business sunt canalizati pe mediile traditionale, insa obiceiurile se schimba – de exemplu, Messenger-ul este folosit si in scopuri profesionale, la locul de munca, pentru a usura comunicarea intre angajati”, adauga seful Thinkdigital.

De abia din cea de-a doua parte a anului 2009 vom vedea in ce directie se vor indrepta bugetele de advertising, crede acesta.

Interes in online este, asa cum explica Adrian Stanescu, insa, chiar si dupa o prezentare de cateva ore cu explicatii si oferte tentante, care vin in ajutorul potentialilor clienti, acestia prefera sa aloce cele mai mari sume pe publicitatea traditionala in detrimentul celei online.

Nivelul cheltuielilor si al bugetelor alocate pentru online este mult mai mic decat gradul de penetrare si de utilizare a Internetului, deci sumele destinate publicitatii online sunt mult mai mici decat ne-am astepta. Unii aloca pentru advertisingul digital intre 0 si 5% din bugetele de promovare, restul revenind publicitatii realizate prin mediile clasice.

Ponderea pe online a atins, la sfarsitul lui 2007, doar 1% din cadrul bugetelor de advertising. La sfarsitul anului 2008, exista posibilitatea ca cifra sa fi urcat la 2,5% in Romania. “Tinand cont ca in Marea Britanie - care este una din cele mai dezvoltate tari ale Europei din punct de vedere al publicitatii online - acest procent a ajuns la 15%, pot spune ca romanii stau bine la acest capitol”, afirma Stanescu.

Comparativ cu celelalte tari in care activeaza Thinkdigital, Romania este situata undeva mai sus decat Bulgaria la nivelul investitiilor in advertisingul online, si undeva putin sub Grecia. Ungaria este mult mai dezvoltata din aceasta perspectiva, fata de Romania, arata oficialul agentiei de publicitate.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri