4 / 5

Preturile din mistery shopping, in contractie

Desi admite ca toate domeniile au inregistrat scaderi, printre industriile in care s-au micsorat cel mai mult bugetele s-au numarat serviciile, mai ales telecomul, iar cele care au ramas aproximativ constante au fost bancile. De asemenea, daca anul trecut sau acum doi ani, o evaluare putea costa in jur de 30 de euro, anul acesta preturile sunt si la jumatate.

“Din noiembrie s-a taiat cam tot si majoritatea clientilor pe care ii aveam au amanat proiectele. De exemplu, pentru Orange verificam unele centre la telefon, dar daca unele dintre ele s-au inchis nici noi nu mai facem asta “.

Chiar daca criza a adus foarte multe dezavantaje, aceasta pare a avea si un avantaj, si anume cresterea foarte mare a interesului oamenilor pentru a fi colaboratori. Daca intr-un an si jumatate, in urma anunturilor date in ziare, firma a strans in baza de date aproximativ 12.000 de persoane, in urma ultimului anunt, dat in luna mai a acestui an, s-au adaugat inca 8.000 de oameni.

Acest lucru poate rezolva problema selectiei oamenilor care era si cea mai mare dificultate a managerilor firmei.

“La inceput am avut un caz in care un om a zis: «Dar de ce nu va purtati frumos cu mine pentru ca eu va evaluez». Si atunci am introdus clauza de confidentialitate. Sunt anumite lucruri pe care daca le incalci vei plati 5.000 de euro si nu iti convine daca tu castigi intre 10 si 50 de lei pe evaluare“.

Chiar daca nu au aplicat inca aceasta sanctiune, unul dintre cazurile in care ea ar putea fi folosita este mintitul. “Tu trebuie sa notezi pe fisa, data, ora cand ai facut evaluarea, sa faci descrierea amanuntita a persoanei“ , explica Bazavan modalitatea prin care incearca sa evite aceste fapte.

De asemenea, pentru a elimina subiectivismul evaluatorilor se lucreaza cu fise postate pe Internet, colaboratorii fiind nevoiti doar sa observe anumite lucruri pe care vanzatorii le fac si apoi sa le bifeze.

Desi mai sunt si cazuri in care cei care evalueaza intalnesc persoane care tipa sau nu isi baga in seama clientii, Bazavan spune ca in timp au observat unele schimbari in comportamentul celor din magazine.

“Vanzatorii incep sa poarte uniforma, ecusonul, nu se mai joaca, si daca se lucreaza constat se ajunge si la lucruri precum zambetul. Au fost si cazuri in care evaluatorii erau niste fete foarte frumoase si vanzatorii au incercat sa le agate, ceea ce nu se mai intampla “.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri