2 / 4

Antreprenoriatul se invata

School for Startups (S4S) s-a nascut in anul 2008, la initiativa lui Doug Richard, cunoscut ca "antreprenor in serie" si angel investor. Printr-o programa analitica extrem de concentrata, School for Startups ofera instruire specializata privind problemele fundamentale pe care antreprenorii trebuie sa le inteleaga pentru a avea succes.

In februarie 2011, School for Startups va veni in Romania pentru a derula un nou program de educatie antreprenoriala, S4S Romania, impreuna cu Fundatia Post-Privatizare. S4S Romania presupune un an de instruire, consiliere si indrumare a tinerilor antreprenori din intreaga tara.

Printr-o serie de opt evenimente, Doug Richard va construi un program de instruire intensa pentru 200 de tineri antreprenori pe tot parcursul anului la Bucuresti si la Cluj, invatandu-i pas cu pas cum sa-si construiasca propria afacere de succes.

"O afacere profitabila trebuie sa le ofere consumatorilor ceea ce isi doresc, trebuie sa le vanda produse sau servicii la preturi accesibile, dar care sa asigure, totodata, siguranta veniturilor obtinute de antreprenor", potrivit lui Richard.

In opinia sa, lansarea unui startup nu este un lucru dificil de facut. Iar un business puternic, sustenabil si profitabil nu depinde de sansa pe care o are antreprenorul, de locul in care acesta s-a nascut, de cum a fost educat si nici nu este ceva genetic.

Conform lui Ghenea, vestea buna este ca, desi anumite calitati antreprenoriale au si caracteristici native, majoritatea atributelor necesare unui antreprenor de succes se pot invata, se pot educa. Un antreprenor trebuie sa aiba viziune, dar sa fie in acelasi timp riguros si determinat in actiune, sa ii motiveze si sa ii energizeze pe ceilalti, sa fie un bun judecator de caractere, sa fie cinstit si corect, sa gandeasca pozitiv si, nu in ultimul rand, sa fie un decision-maker. Toate aceste calitati sunt de fapt specifice nu doar antreprenorilor, dar si liderilor in general, pentru ca antreprenoriatul acopera o gama mai larga de activitati, nu doar pe cele economice: exista antreprenori sociali, politici, antreprenori de cunostinte, etc.

Fondatorul S4S sustine ca, daca un antreprenor incearca sa observe problemele care pot aparea in afacerea sa si sa gaseasca solutiile potrivite pentru acestea, atunci antreprenoriatul nu este o «meserie» grea.

"Nimeni nu s-a nascut antreprenor. De aceea, cine vrea sa intre in afaceri, trebuie sa invete anumite lucruri, sa dobandeasca anumite cunostinte si abilitati care sa faca businessul sa mearga", adauga el.

Insa, pe langa absenta unei mosteniri culturale, antreprenorilor romani le lipsesc in mare masura modelele si metodele antreprenoriale, potrivit lui Marius Ghenea (foto). "E foarte greu sa creezi modele antreprenoriale in doar 20 ani de dezvoltare democratica si de economie de piata. Iar putinele modele existente sunt foarte rar prezentate publicului interesat de antreprenoriat, din cauza tabloidizarii presei si a faptului ca presa de business (singura care prezinta aceste modele) are inca o audienta mult prea de nisa".

Cu privire la lipsa metodelor, si aici lucrurile sunt clare. "Intr-o tara cu o cultura antreprenoriala indelungata (in Marea Britanie, antreprenoriatul modern a inceput odata cu Revolutia Industriala, acum 300 ani, fata de cei numai 20 ani de antreprenoriat din Romania), daca un antreprenor are o problema, stie unde sa caute raspunsuri, exista resurse si informatii disponibile, exista posibilitatea de a gasi best-practice in aceeasi industrie sau in afaceri similare, transferul de cunostinte este mult mai simplu, astfel ca cele mai bune metode de lucru (best-practice) ajung mult mai repede de la o afacere antreprenoriala la alta", a mai spus Ghenea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri