3 / 7

Scadere de 25% a vanzarilor in acest an

Dupa 1999, cand agentia devine partener asociat al companiei internationale de travel management Carlson Wagonlit, Visit Romania a mizat si pe componenta de corporate travel, in prezent 31% din activitate revenind turismului de afaceri. “Comparativ cu 2007, ca si portofoliu, numarul de clienti a scazut. O data cu inchiderea parteneriatului cu Carlson Wagonlit, un numar de clienti au migrat catre societatea nou infiintata. Era vorba despre clienti negociati la nivel global si directionati catre Visit Romania. Clientul vine, ratele sunt stabilite la nivel global, singura grija este sa oferi servicii la acelasi nivel calitativ ca si in tara lor de origine”, explica managerul agentiei.

Politica de grup a partenerului strain, care a decis sa isi infiinteze propria structura in Romania, va influenta negativ in acest an veniturile agentiei, an in care se va diversifica si strategia de atac a pietei. “Per total, in 2007 am avut 10 milioane de euro, iar pentru 2008 am prognozat 7-8 miloane de euro, o scadere de circa 25%, normala in perioada curenta in care tebuie sa ne regrupam dupa retragerea Carlson Wagonlit”, enunta Albu.

Agentia mai are un as in maneca. Departamentul de evenimente sportive asigura, in medie, 10% din incasari, anul acesta mai mult datorita Euro 2008, procentul variind in functie de evenimentele care se deruleaaza anual si sunt de interes pentru fanii romani. “La Olimpiada nu ne-am implicat, nu am avut parteneriat cu Comitetul Olimpic Roman (COR) sa avem acces la bilete, iar distanta mare de deplasare a facut un numar destul de mic din romani sa participe. Cred ca din Romania nu au plecat mai mult de 200 de turisti la Olimpiada”, estimeaza managerul Visit Romania.

In primele sase luni ale anului, Visit Romania a cumulat venituri de 3,6 milioane de euro. Chiar daca vanzarile totale vor fi in scadere in acest an, se anunta o crestere a profitului net: “In 2007, de cand a venit in agentie, profitul net a crescut de cinci ori fata de 2006, la aproximativ 300.000 de euro. Previziunile pentru 2008 sunt sa avem o crestere de 10%, pentru ca este o etapa de restructurare ca urmare a reasezarii dupa plecarea Carslon Wagonlit”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri