2 / 4

Un nivel educational slab dezvoltat

Daca experienta, traditia si cultura ne lipsesc cu desavarsire, nici la capitolul “scolarizare” lucrurile nu sunt foarte promitatorare. “Nu sunt nici suficiente si cu atat mai putin calificate scolile din Romania. Sistemul educational in acest domeniu se rezuma la insusirea unor teorii, a unor modele si formule rigide, straine de cultura sau traditie”, sustine Adrian Petre, care a lucrat timp de cativa ani de zile in cadrul unui hotel luxos din New York.

“Educatia din acest domeniu in Romania necesita mari imbunatatiri. Nu de putine ori, alegem sa angajam oameni fara calificare pe care sa ii instruim noi in defavoarea celor care au studii precare. De aceea cred ca romanii care sunt instruiti afara si iau contact cu piata internationala au sanse mult mai mari sa devina, pe viitor, directori generali al unui lant hotelier important”, considera si Friedrich Niemann (foto), director general Atenee Palace Hilton Bucharest.

In aceeasi nota sunt si reprezentantii hotelului Radisson SAS. “Deocamdata, scoala romaneasca nu a dovedit ca ofera pregatirea necesara formarii unor competente top manageriale. Multe lanturi internationale renumite au intrat pe piata sau si-au exprimat intentia sa vina in Romania si pot oferi diverse programe interne de formare a unor manageri generali de hoteluri sau pot plati cursuri in cadrul unor scoli de profil recunoscute pe plan international”, declara reprezentantul Radisson SAS Bucuresti.

Si cei implicati in mod direct in scolarizarea si educarea oamenilor din industrie sunt de parere ca mai sunt multe de facut in acest domeniu. “Categoric, nivelul educational in domeniul ospitalitatii este slab dezvoltat pentru moment, insa exista si se vor inmulti initiativele in aceasta directie o data cu cresterea necesitatii de pregatire la nivel superior in acest domeniu (existenta unei mase critice). Exista scolile profesionale (putine de altfel) ce se axeaza mai mult pe meseriile de baza, cat si facultatiile din domeniu, insa pregatirea de aici cred ca trebuie axata mai mult pe practica si mai putin pe partea teoretica”, spune Sonia Nastase, Senior Asssociate pentru Trend Hospitality, companie care ofera consultanta si management in domeniul hotelier.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri