3 / 5

Hotel Caro: Afilierea sau vanzarea nu sunt luate in discutie

Caro, unul dintre cele mai mari hoteluri independente de pe piata bucuresteanarecunoaste ca se confrunta cu scaderi semnificative anul acesta, insa nu ia in calcul afiliera la un lant hotelier sau vanzarea hotelului. “Intr-adevar, aceasta criza este o oportunitate pentru lanturi de a afilia alte hoteluri independente. Nu inseamna ca asta e solutia pentru ele. Nu exista reteta. In cazul Caro nu luam in considerare aceasta oportunitate, cu atat mai putin vanzarea hotelului”, a declarat, pentru Wall-Street, Octavian Lazar, manager al hotelului Caro.

Acesta spune insa ca aceasta solutie va fi luata in calcul de multi jucatori. “Este posibil ca in viitorul apropiat unele hoteluri independente sa recurga la astfel de solutii. Vanzarile insa se vor putea face doar daca vor fi considerate chilipiruri pentru cumparatori, iar lanturile nu cred ca stau extreme de bine cu cash-ul”, considera Lazar.

Nici transformarea acestor hoteluri in alte afaceri nu este o idee viabila. “Este posibil ca unele dintre hotelurile independente pur si simplu sa-si inchida portile, insa ma intreb in ce se vor putea transforma. Multi au investit in hoteluri avand senzatia ca poate fi considerata si o investitie imobiliara, ceea ce mi s-a parut intotdeauna eronat”, a mai declarat Lazar.

In primele 6 luni ale anului gradul de ocupare al hotelului bucurestean a fost de 40%, in scadere cu 20% fata de perioada similara a anului precedent. “Ca principale masuri pentru minimizarea costurilor au fost scaderea cheltuielilor cu personalul si a vitezei cu care se efectuau investitiile”, mai spune reprezentantul Caro.

Ca majoritatea hotelurilor de pe piata locala, si Caro a recurs anul acesta la o reducere a tarifelor de circa 30%. “Scaderea preturilor nu este o solutie viabila, insa este un rau necesar pentru ca toti de pe piata o fac”, explica seful Caro.

Hotelul bucurestean a inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 milioane euro in primele 6 luni ale anului, in scadere cu 35% fata de perioada similara a anului trecut. In ceea ce priveste originea clientilor Caro, 60% dintre acestia sunt romani.

Hotelul de patru stele dispune de 216 camere, un restaurant cu o capacitate de 150 de locuri, un lobby bar, precum si 1.050 de locuri dedicate organizarii de evenimente.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri