3 / 5

Marul discordiei intre Elena Udrea si Alin Burcea

Proprietarul Paralela 45 crede ca reorientarea catre turismul intern pentru 2009 ar putea fi o strategie viabila pentru jucatorii locali in contextul crizei, insa este nevoie de o promovare mai agresiva din partea Ministerului Turismului. “Nu am vazut masuri concrete cu efect imediat ale ministerului pentru a promova turismul intern. Suntem in plin sezon estival si programului “Litoralul pentru toti” nu i s-a facut deloc publicitate, i-a reprosat acesta ministrului Turismului.

Burcea considera ca promovarea turismului intern este vitala pentru hotelierii locali, care s-au bazat foarte mult pe eveniment in ultimii ani. “Trebuia promovat turismul intern pentru ca altfel mor hotelierii. Pe Valea Prahovei, de exemplu, unde sunt foarte multe locuri de cazare, acestia s-au axat in mare parte pe evenimente si au neglijat partea turistica. Gradul de ocupare a acestor unitati este de sub 50%”, explica acesta.

O alta divergenta de opinii intre agentiile de turism si minister este limitarea comisionului agentiilor pentru tichetele de vacante. “Ideea cu limitarea comisionului la 10% pentru tichetele de vacanta nu face altceva decat sa limiteze piata. Ajungem astfel sa vinedem doua pachete similare la preturi diferite. Ministerul trebuie sa inteleaga ca aceste tichete sunt o modalitate de palta, nu una de reducere”, mai spune Burcea, care ocupa si functia de vicepresedinte ANAT.

Acesta vede insa si lucrurile bune pe care le-a facut actualul ministru al Turismului. “Un ministu este inteligent nu neaparat daca vine cu idei bune, ci daca realizeaza care sunt acestea. Dupa 8 ani de asteptare, Elena Udrea a introdus tichetele de vacanta si inscrierile timpurii, iar acum vrea sa dea drumul Legii Turismului”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri