3 / 5

Baneasa, aeroport de aviatie generala

Odata cu migrarea companiilor care zboata in prezent de pe Baneasa, aeroportul bucurestean s-a putea transforma in aeroport de aviatie generala. “Daca companiile low cost iis vor transfera operatiunile pe Otopeni, Aeroportul Aurel Vlaicu (Baneasa) va ramane un aeroport pentru aviatia generala, SRI, SMURD si Politie sau zboruri oficiale”, a declarat Catalin Radu.

Pe termen lung, taxele pe Baneasa ar putea creste de 2 pana la 4 ori. “In tarile europene, taxele pe aeroporturile de oras, asa cum este Baneasa, sunt de 2 pana la 4 ori mai ridicate decat tarifele de pe aeroporturile extraurbane. Pe termen mediu si lung si Baneasa se va alinia la aceste standarde”, a mai adaugat reprezentantul MTI.

Pe termen scurt, taxele pe aeroportul Baneasa raman insa neschimbate. “Nu am majorat inca taxele de aeroport pentru a ne acoperi din valoarea investitiilor. Singura masura pe care am luat-o a fost sistarea remuneratiei de 5 pana la 30 de procente din taxe de aeroport pe care o ofeream companiilor aeriene pentru a le atrage sa zboare de pe Baneasa”, a declarat George Mihalcea, directorul aeroportului Baneasa.

Cele doua aeroporturi bucurestene vor deveni o singura entitate incepand din luna noiembrie a acestui an, cand va lua fiinta Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti", iar Ministerul Transporturilor va detine 80% din actiunile Companiei, 20% revenind Fondului Proprietatea.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri