4 / 5

Agentiile mici si medii vor lupta pentru supravietuire

Pe fondul unui prim semestru cel putin la fel de dificil precum anul 2009, disparitia de pe piata a agentiior mici si mijlocii, care au acumulat deja datorii semnificative fata de marii tour-operatori, va continua si in 2010. “Vor mai disparea, fireste, jucatori de pe piata, dar agentii mici si poate cateva medii. Nu cred ca vom avea falimente de nume sonore”, afirma Traian Badulescu.

“Nu cred ca agentiile cunoscute vor disparea de pe piata. O asemenea situatie poate fi generata numai de un dezastru economic pentru ca agentiile mari detin suport financiar din partea bancilor, sunt asigurate si au, de regula, un management mai prudent, bazat pe bugete. Mai grav este faptul ca sunt deja destule agentii, considerate mai mici, care au riscat in contracte cu garantii si chartere pe destinatii externe si care deja datoreaza bani operatorilor externi si care activeaza pe piata in speranta ca sezonul 2010 le va pune in situatia de a scoate pierderile din anul 2009”, explica si Morariu.

Castigurile obtinute foarte usor de agentiile mici si mijlocii in anii anteriori se vor intoarce, ca si in 2009, impotriva lor. “Cu siguranta, vor disparea jucatori de pe piata pentru ca realitatea a demonstrat ca orientarea catre venituri in detrimentul clientilor nu duce la consolidarea business-ului pe termen lung”, considera proprietara TravelBiz.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri