3 / 4

“Low-cost-ul nu este reteta pentru Romania”

Chiar daca are tarife promotionale care ar putea usor concura cu operatorii low-cost (89 euro - Bucuresti-Milan), Alitalia sustine ca tinteste doar turistii de business pe piata locala. “Avem contracte cu majoritatea investitorilor italieni importanti prezenti in Romania, care, atunci cand zboara in interes de afaceri, aleg Alitalia. Este foarte imbucurator faptul ca 30% dintre pasagerii nostri sunt romani, o parte dintre ei cu afaceri in Italia”, sustine Rottiono.

Desi segmentul low-cost a acaparat aproape jumatate din piata aeriana locala, Rottino nu crede ca operatorii cu tarife scazute sunt reteta pentru Romania si estimeaza ca, pe termen lung, acestia vor scadea mult si chiar vor disparea. “Companiile low-cost supravietuiesc in Romania doar datorita traficului etnic generat de milioanele de romani care muncesc in prezent in Italia sau Spania. Odata cu dezvoltarea economica a Romaniei, acesti oameni se vor intoarce si atunci low-costul va ramane fara majoritatea pasagerilor”, preconizeaza seful Alitalia, care crede in dezvoltarea traficului de business intre cele doua tari.

In aceste conditii, Alitalia continua sa zboare doar pe aeroporturile principale din Italia care deservesc cel mai bine oamenii de afaceri. “Suntem singura companie din Romania care zboara pe Milano Linate, aflat in mijlocul orasului Milano. Atat operatorii low-cost, cat si Lufthansa zboara pe Malpensa, care este la 50 de kilometri departare de oras. Pentru oamenii de afaceri orice minut este important”, exlica italianul.

In prezent, Alitalia are o cota de piata de 95% pe ruta Bucuresti-Milano Linate si 67% pentru Roma Fiumicino.

Rottino explica si necesitatea promotiilor pe care companiile aeriene traditionale le practica in mod frecvent incepand de anul trecut. “Promotiile iti asigura cash-flow, chiar daca profitabilitatea are de suferit. Prin aceste promotii se vand circa 25-30% dintre bilete disponibile, restul fiind completate cu o saptamana sau chiar o zi inaintea zborului, avand in vedere ca oamenii de afaceri rezerva pe ultima suta de metri”.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri